Samsung zaprzestaje sprzedaży swoich urządzeń w Rosji

  • Daniel Olszewski,

Samsung odpowiedział na prośby wiceministra Ukrainy. Firma zaprzestaje sprzedaży swoich urządzeń W Rosji.

Samsung zwlekał z przekazaniem swojego stosunku w sprawie konflikt miedzy Ukrainą a Rosją. Firma postanowiła dołączyć do innych firm technologicznych, które odwracają się od Rosji. Samsung postanowił wstrzymać sprzedaż swoich produktów i usług w Rosji.

Smartfon firmy Samsung

Źródło: Denis Cherkashin / Unsplash

Decyzja została podjęta dzień po zwróceniu się wiceministra Ukrainy w otwartym piśmie do firmy Samsung z prośbą o wstrzymanie sprzedaży swoich produktów w Rosji. Prośba Mykhaiła Fedorova poskutkowała szybką odpowiedzią firmy Samsung, która wycofuje swoje produkty i usługi z Rosji.

Zobacz również:

Samsung postanowił dołączyć do innych gigantów technologicznych takich jak Apple, Microsoft czy HP, które wstrzymały sprzedaż swoich produktów do Rosji. Samsung postanowił wstrzymać dostawy swoich smartfonów, chipów oraz innych produktów z zakresu elektroniki użytkowej.

Firma przekazała, że aktywnie monitoruje całą sytuację. Koreański gigant technologiczny ma zamiar przekazać 6 milionów dolarów na rzecz działań humanitarnych. Dodatkowy milion dolarów zostanie przekazany w postaci elektroniki użytkowej dla potrzebujących.

Wycofanie się Samsunga z Rosji to niezwykle ważna decyzja biznesowa oddziałująca na całe przedsiębiorstwo. Samsung posiada aż 30% udział w rynku smartfonów na terytorium Rosji. To wynik dwukrotnie lepszy od Apple. Sprzedaż na rynku rosyjskim odpowiedzialna jest za prawie 4% globalnych przychodów Samsunga ze sprzedaży urządzeń. Producent posiada również w Rosji fabrykę produkującą telewizory. Znajduje się ona w Kałudze znajdującej się niespełna 200 km od Moskwy.

Samsung podjął decyzję dobrowolnie, ponieważ Korea Południowa została zwolniona z amerykańskich sankcji nałożonych na Rosję. Samsung mógł więc w dalszym ciągu dostarczać i sprzedawać swoje produkty nie narażając się na dodatkowe konsekwencje.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com