Samoobsługowe ubezpieczenia

  • Piotr Waszczuk,

Użytkownicy portalu mają też dostęp do szczegółowych informacji dotyczących zakresu aktywnych polis, czy danych historycznych związanych z obsługą płatności i procesów decyzyjnych. W skład platformy eKonto Ubezpieczeniowe wchodzą również mechanizmy związane z zarządzaniem danymi, treściami informacyjnymi, uprawnieniami czy raportowaniem. Jej integralną częścią są również usługi umożliwiające integrację z innymi systemami.

Bez odchodzenia od komputera

Funkcjonalność platformy zbudowanej na potrzeby Ergo Hestia pozwala również na wysyłanie powiadomień w ramach systemu oraz za pomocą poczty elektronicznej i wiadomości SMS. Z kolei dzięki integracji platformy ubezpieczeniowej z systemami płatniczymi użytkownicy eKonta mają możliwość realizacji płatności za zawarte umowy ubezpieczenia za pomocą przelewu, karty płatniczej i innych form płatności elektronicznych. Możliwa jest też konsolidacja opłat za usługi ubezpieczeniowe. Start produkcyjny nowej platformy odbył się na przełomie 2008 i 2009 roku. Z systemu mogą korzystać wszyscy klienci Ergo Hestia, którzy zakupili polisy po 1 stycznia br. Po zarejestrowaniu w systemie klient otrzymuje unikalny, wewnętrzny identyfikator.

Równolegle z realizacją projektu eKonta Ubezpieczeniowego, w Ergo Hestia prowadzone były inne projekty IT. Jednym z nich było stworzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentacji, który w części został zintegrowany z eKontem Ubezpieczeniowym. Dotyczy to w szczególności dokumentacji związanej ze szkodami, m.in. wniosków, oświadczeń i fotografii. "Dzięki wykorzystaniu architektury SOA dokumentacja w wersji elektronicznej trafia bezpośrednio do tzw. teczki szkodowej" - podkreśla Marcin Pietraszko. Dzięki temu zmniejszono ilość dokumentacji papierowej i skrócono czas realizacji obowiązków ubezpieczyciela. "Proste szkody są likwidowane bez odchodzenia od komputera, na podstawie dokumentów przesłanych w drodze elektronicznej" - zapewnia Jarosław Piątkowski.

Bezpieczeństwo i plany

Integralną częścią platformy eKonto Ubezpieczeniowe są mechanizmy szyfrowania oparte na algorytmach SSL. "Nie mamy do czynienia z materią wymagającą typowych zabezpieczeń stosowanych w systemach bankowości elektronicznej. Transakcje finansowe są dodatkowo weryfikowane, a za ich realizację, m.in. obsługę płatności kartą kredytową, odpowiadają zewnętrzni operatorzy" - mówi Marcin Pietraszko. Architektura systemu nie wyklucza jednak wdrożenia dodatkowych zabezpieczeń i rozwoju funkcjonalności platformy. Jako przykład możliwych zmian funkcjonalnych Marcin Pietraszko podaje m.in. wdrożenie dodatkowych funkcji i procesów obsługi dla wdrażanych w przyszłości, nowych produktów finansowych, obsługiwanych przez Internet. Uruchomienie platformy, pełniącej rolę internetowego systemu obsługi klienta otworzyło drogę do rozwoju oferty produktów finansowych Ergo Hestia.