Rynek woli mniejsze
- Jarosław Ochab,
- 22.04.2004, godz. 14:06
Europejski rynek urządzeń mobilnych w I kwartale 2004 r. dzięki wysokiemu popytowi na urządzenia smartphone wzrósł o 25,6%. Sprzedaż samych palmtopów zwiększyła się w tym okresie o 9%, lecz coraz głośniej mówi się o zmierzchu klasycznych PDA.
IDC: sprzedaz urządzeń moblinych 1Q 2004
Zainteresowanie przedsiębiorstw rozwiązaniami mobilnymi wyraźnie się zwiększyło, ale dostawcy i analitycy spodziewali się bardziej dynamicznego wzrostu sprzedaży urządzeń łączących funkcje PDA z komunikacyjnymi. Sam rynek palmtopów wzrósł o 9%. Kurczące się marże, zwłaszcza w segmencie low-end, spowodowały, że producenci nie prowadzili już tak agresywnych kampanii promocyjnych. Nieco mniejszym powodzeniem, cieszyły się zestawy PDA z modułami GPS, które w IV kw. 2003 r. bardzo dobrze sprzedawały się w sieciach detalicznych.
Zobacz również:
Ze względu na wysoką sprzedaż produktów Nokii, Symbian umocnił pozycję w rankingu systemów operacyjnych wykorzystywanych w palmtopach i smartphon-ach. O połowę mniejszy udział w sprzedaży w I kw. miał „mały Windows”, a Palm OS stracił dwa punkty procentowe.