Rozwój przez zaufanie
- Andrzej Gontarz,
- 27.03.2007
Rozwój nowych technologii i związanych z nimi nowych form działalności gospodarczej zmusza do ciągłego poszukiwania najbardziej adekwatnych do pojawiających się rozwiązań metod zarządzania.
Rozwój nowych technologii i związanych z nimi nowych form działalności gospodarczej zmusza do ciągłego poszukiwania najbardziej adekwatnych do pojawiających się rozwiązań metod zarządzania.
Autorzy książki "Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych" zwracają uwagę na szczególną rolę zaufania w prowadzeniu działalności biznesowej we współczesnym, zglobalizowanym świecie. "W dzisiejszej rzeczywistości ekonomicznej trudno byłoby wyobrazić sobie grę rynkową bez zaufania" - piszą we wstępie do publikacji. Wyniki badań pokazują, że brak wzajemnego zaufania w społeczeństwach może być jedną z przyczyn zapóźnienia gospodarczego tych krajów.
Na kłopoty i trudności wynikające z braku zaufania - między pracownikami, kooperantami, klientami itp. - narażone są w głównej mierze organizacje wirtualne, które coraz częściej powołuje się do życia w celu realizacji określonych celów biznesowych. Zarządzanie zaufaniem staje się tam jednym z kluczowych warunków sukcesu. W książce można znaleźć wskazówki i przykłady, jak sobie skutecznie z tym radzić.
Wiesław M. Grudzewski, Irena K. Hejduk, Anna Sankowska, Monika Wańtuchowicz: Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, Centrum Doradztwa i Informacji Difin, Warszawa 2007
Stanisław Galata: Biznes w przestrzeni etycznej. Motywy-metody-konsekwencje, Centrum Doradztwa i Informacji Difin, Warszawa 2007