Rozmawiaj (prawie) za darmo
- Dariusz Utracki,
- 10.06.2005, godz. 14:59
Telefon bez abonamentu i za grosze? Oto przyszłość komunikacji głosowej. Jeżeli nie chcesz zbankrutować z powodu astronomicznych rachunków za telefon, poważnie się zastanów nad zakupem słuchawek i mikrofonu do swojego komputera. Prezentujemy ofertę najpopularniejszych polskich usług VoIP, oraz oceniamy ich jakość. To nie bajka - dziesięciominutowa rozmowa z USA za symboliczną złotówkę!
Po pierwsze - cena
Poniżej zamieszamy odnośniki do stron polskich usługodawców telefonii internetowej.
@ easycall
@ Nawijka
@ NewFon
@ Tlenofon
Zobacz również:
- WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
- Ruszyły testy satelitów Starlink działających w trybie „direct-to-cell”
Po drugie - własny numer telefonu oraz faks w komplecie
Dotychczas jednym z największych minusów sieci opartych o VoIP był brak możliwości dzwonienia do użytkownika z tradycyjnego telefonu. Już od kilku miesięcy kilku dostawców usług telefonii internetowej umożliwia przypisanie użytkownikowi jego własnego, unikatowego numeru telefonu - w Tlenofonie jest to koszt 36,60 zł za pół roku.
Ciekawą usługą dostępną np. w sieci Tlenofon jest możliwość odbierania faksów. Działanie tzw. fax2email jest bardzo proste - system operatora rozpoznaje nadchodzącą wiadomość, generuje zawierający ją plik PDF, który trafia następnie na skrzynkę email odbiorcy.
Porównanie oferty polskich operatorów VoIP
Po trzecie - czas naliczania opłaty
Bardzo ważnym czynnikiem, który znacząco wpływa na koszt wykonywanego połączenia jest czas naliczania opłat za połączenie. W planie standardowym TPSA opłata za rozmowę lokalną naliczana jest co trzy minuty - niezależnie czy trwa ona 2 sekundy, czy ponad 2,5 minuty. W przypadku VoIP okresy naliczania opłat są zdecydowanie mniejsze - w Tlenofonie jest to każde 60 sekund, w Nawijce 30 sekund, zaś przykładowo w Eterii naliczanie odbywa się co sekundę.