Rosja nie płacze już po Instagramie

  • Computerworld,

Rosyjskie firmy technologiczne zamierzają uruchomić na rynku krajowym aplikację do dzielenia się zdjęciami, która ma wypełnić pustkę po Instagramie, zablokowanym kilka dni temu przez władze Rosji.

Stroganova/ Pexels

Nowa usługa, znana jako Rossgram, zostanie uruchomiona 28 marca i będzie miała dodatkowe funkcje, takie jak crowdfunding i płatny dostęp do niektórych treści.

„Mój partner Kirill Filimonov i nasza grupa programistów byli już przygotowani na taki obrót spraw i postanowili nie przegapić okazji do stworzenia rosyjskiego odpowiednika popularnego portalu społecznościowego, uwielbianego przez naszych rodaków” - napisał na portalu społecznościowym VKontakte Aleksander Zobow, dyrektor ds. public relations inicjatywy.

Zobacz również:

Rosyjski państwowy regulator komunikacji Roskomnadzor zablokował dostęp do Instagrama od poniedziałku po tym, jak jego amerykański właściciel Meta Platforms poinformowała w zeszłym tygodniu, że wyjątkowo rozluźni politykę publikacji treści i pozwoli użytkownikom mediów społecznościowych (Facebooka i Instagrama) na Ukrainie na umieszczanie wiadomości takich jak „Śmierć rosyjskim najeźdźcom”.

Meta poinformowała, że tymczasowa zmiana w polityce dotyczącej mowy nienawiści dotyczy tylko Ukrainy po inwazji Rosji, twierdząc, że byłoby niewłaściwe uniemożliwianie Ukraińcom „wyrażania oporu i wściekłości wobec najeźdźców”.

Meta poinformowała w niedzielę, że zawęża swoją politykę moderacji treści na Ukrainie, zakazując nawoływania do śmierci głowy państwa.

Rosja, która zakazała już działalności Facebooka, wszczęła dochodzenie karne przeciwko Meta, a prokuratorzy zwrócili się do sądu o uznanie amerykańskiego giganta technologicznego za „organizację ekstremistyczną”.

W ostatnich miesiącach Rosja rozwija rodzimą technologię, w tym smartfony AYYA T1 produkowane przez państwowy konglomerat Rostec.

W listopadzie Gazprom Media uruchomił Yappy jako krajowego konkurenta platformy do dzielenia się wideo TikTok.

Źródło: Reuters

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com