Rosja nie płacze już po Instagramie
- Computerworld,
- 17.03.2022, godz. 09:20
Rosyjskie firmy technologiczne zamierzają uruchomić na rynku krajowym aplikację do dzielenia się zdjęciami, która ma wypełnić pustkę po Instagramie, zablokowanym kilka dni temu przez władze Rosji.
Stroganova/ Pexels
Nowa usługa, znana jako Rossgram, zostanie uruchomiona 28 marca i będzie miała dodatkowe funkcje, takie jak crowdfunding i płatny dostęp do niektórych treści.
„Mój partner Kirill Filimonov i nasza grupa programistów byli już przygotowani na taki obrót spraw i postanowili nie przegapić okazji do stworzenia rosyjskiego odpowiednika popularnego portalu społecznościowego, uwielbianego przez naszych rodaków” - napisał na portalu społecznościowym VKontakte Aleksander Zobow, dyrektor ds. public relations inicjatywy.
Zobacz również:
- LinkedIn niczym TikTok? Portal testuje nowe formaty
- Meta będzie znakować szkodliwe treści generowane przez AI
- Rzecznik Mety skazany przez rosyjski sąd na sześć lat więzienia
Rosyjski państwowy regulator komunikacji Roskomnadzor zablokował dostęp do Instagrama od poniedziałku po tym, jak jego amerykański właściciel Meta Platforms poinformowała w zeszłym tygodniu, że wyjątkowo rozluźni politykę publikacji treści i pozwoli użytkownikom mediów społecznościowych (Facebooka i Instagrama) na Ukrainie na umieszczanie wiadomości takich jak „Śmierć rosyjskim najeźdźcom”.
Meta poinformowała, że tymczasowa zmiana w polityce dotyczącej mowy nienawiści dotyczy tylko Ukrainy po inwazji Rosji, twierdząc, że byłoby niewłaściwe uniemożliwianie Ukraińcom „wyrażania oporu i wściekłości wobec najeźdźców”.
Meta poinformowała w niedzielę, że zawęża swoją politykę moderacji treści na Ukrainie, zakazując nawoływania do śmierci głowy państwa.
Rosja, która zakazała już działalności Facebooka, wszczęła dochodzenie karne przeciwko Meta, a prokuratorzy zwrócili się do sądu o uznanie amerykańskiego giganta technologicznego za „organizację ekstremistyczną”.
W ostatnich miesiącach Rosja rozwija rodzimą technologię, w tym smartfony AYYA T1 produkowane przez państwowy konglomerat Rostec.
W listopadzie Gazprom Media uruchomił Yappy jako krajowego konkurenta platformy do dzielenia się wideo TikTok.
Źródło: Reuters