Raportowanie uczciwości
- Zbigniew Grzegorzewski,
- 21.09.2006
Raport roczny nie może być już zbiorem danych liczbowych. To byłby anachronizm i marnowanie szansy na komunikowanie się z otoczeniem firmy.
Raport roczny nie może być już zbiorem danych liczbowych. To byłby anachronizm i marnowanie szansy na komunikowanie się z otoczeniem firmy.
Szczerość popłaca. Ciekawie zredagowany raport roczny pozwala na budowanie renomy i wiarygodności. Przedstawiając w sposób otwarty i szczery fakty poparte opinią niezależnych audytorów, spółka tworzy swój wizerunek. Dlatego zarząd General Electric powołał komisję ds. ujawnień. Raport o niewielkiej wartości merytorycznej, zawierający tylko dane wymagane przepisami prawa bilansowego i prawa giełdowego, może zaszkodzić reputacji firmy w oczach interesariuszy.
Zobacz również:
- GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
- Szef Intela określa zagrożenie ze strony Arm jako "nieistotne"
- International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO
O nowoczesnym raportowaniu można przeczytać we fragmentach książek dotyczących corporate governance. Recenzowana książka jest wyjątkowa, gdyż całkowicie jest poświęcona tej problematyce i zawiera to, co szczególnie sprawia mi przyjemność przy lekturach biznesowych: studia przypadków.
Zamiast mnożyć złudzenia, lepiej raportować na temat ryzyka, choć tu materia jest szczególnie subtelna. Amazon.com napisała o sobie: "mamy skumulowaną stratę netto i przewidujemy dalsze straty, mamy krótką historię działalności, a cena naszych akcji jest bardzo zmienna".
<hr>Monika Marcinkowska, "Roczny raport z działań i wyników przedsiębiorstwa. Nowe tendencje w sprawozdawczości biznesowej", Oficyna Ekonomiczna, s. 312.