Pozory kompetencji też są ważne

  • Zbigniew Grzegorzewski,

Wielcy menedżerowie różnią się w postrzeganiu biznesu. Sprzeczne są ich recepty na sukces.

Wielcy menedżerowie różnią się w postrzeganiu biznesu. Sprzeczne są ich recepty na sukces.

Nie ma jednej recepty, którą wystarczy powielić, by odnieść sukces. Autor tej książki, jako szef trzech firm reklamowych i jednej konsultingowej, przez 12 lat zbierał wypowiedzi swych klientów, którzy wspięli się na szczyt. Niektóre myśli są poważne, inne lekkie, w sumie całkiem miła lektura, bardziej mądra rozrywka niż wiedza.

Wybrałem kilka myśli, które uznałem za zabawne czy intrygujące: "Sprawdzaj pocztę o 16.30 - radzi były szef reklamy Procter&Gamble - dzięki temu nie będzie dezorganizowała planów na dany dzień". "Pozory kompetencji są niemal tak ważne, jak sama kompetencja" - twierdzi dyrektor Berol Corporation. "Zawsze podejmuj się pracy nad produktem lub biurem, które jest w tarapatach, nigdy nie bierz na siebie odpowiedzialności za firmę, która dobrze sobie radzi" - sugeruje prezes Weller&O'Sullivan.

Zobacz również:

Edlera czytałem dla relaksu, pomiędzy lekturą książek o M&A, więc jeszcze jedna myśl na ten temat: "Sprzedaj firmę, kiedy będzie ją czekał nieuchronny sukces. To naprawdę sytuacja, w której zyskują obie strony".

<hr>Richard Edler, "Gdybym wtedy wiedział to, co wiem teraz", Wydawnictwo Helion, s. 247.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com