Poniedziałkowy przegląd prasy
- Jarosław Ochab,
- 14.10.2002, godz. 09:47
W ciągu 15 miesięcy w Polsce musi powstać zintegrowany system administracji i kontroli produkcji żywności (IACS). W przeciwnym razie Polska może stracić setki milionów euro dotacji lub nawet zostać wyłączona ze Wspólnej Polityki Rolnej (CAP) – ostrzegają przedstawiciele Komisji Europejskiej.
GAZETA WYBORCZA
Nie wykluczajmy się
Wykluczenie informacyjne to określenie przepaści w dziedzinie dostępu do technologii i informacji między społeczeństwami wyżej i niżej rozwiniętymi. Polskie firmy nie inwestują w badania i rozwój, więc groźba ta dotyczy też naszego kraju. W ubiegłym tygodniu w Warszawie odbyła się konferencja Global Research Village, podczas której zastanawiano się, w jaki sposób technologie teleinformatyczne wpływają na postęp naukowy i ekonomiczny (s. 31).
RZECZPOSPOLITA
Groźba połowicznego członkostwa
W ciągu 15 miesięcy w Polsce musi powstać zintegrowany system administracji i kontroli produkcji żywności (IACS). W przeciwnym razie Polska może stracić setki milionów euro dotacji lub nawet zostać wyłączona ze Wspólnej Polityki Rolnej (CAP) – ostrzegają przedstawiciele Komisji Europejskiej. Uprzedzając kłopoty, UE zaproponowała ustanowienie przez pierwszych 5 lat członkostwa uproszczonego systemu dopłat bezpośrednich (s. B1).
PRAWO I GOSPODARKA
Echostar i Hughes nie będą razem
Fuzja amerykańskich potentatów telewizji satelitarnej nie dojdzie do skutku, gdyż zablokował ją regulator rynku. Wartość transakcji szacowano na 18 mld USD. O przejęcie Direct TV (Hughes) wcześniej starała się medialna grupa News Corp. Jej właściciel Rupert Murdoch zyskał obecnie drugą szansę.
Prokom w górę
Dzięki bardzo dobrej piątkowej sesji walory Prokomu wzrosły o 3,9%, osiągając cenę 102,5 zł. Zdaniem specjalistów wzrost Prokomu i innych dużych spółek giełdowych jest odpowiedzią na informację o rychłym wejściu Polski do Unii Europejskiej (s. 17).
PULS BIZNESU
Reklama w okowach recesji
Według badań Expert Monitor najwięcej tracą największe tytuły prasowe. Nieco lepiej radzą sobie telewizja i radio. Końca recesji jeszcze nie widać. W reklamie jest źle i szybko nie będzie lepiej – przewidują specjaliści firmy Expert Monitor.