Polski bank dotknięty trzęsieniem ziemi w Azji
- Paweł Krawczyk,
- 02.01.2007, godz. 08:10
Co ma wspólnego trzęsienie ziemi w Azji z polskim bankiem? Jak się okazuje, całkiem sporo.
Pod koniec roku Citibank umieścił na swojej stronie informację o możliwych problemach z logowaniem do serwisu transakcyjnego. Część klientów uznała, że "bank wyłączył internet na święta", bo faktycznie trudno to inaczej wyjaśnić w przypadku polskiego banku. Prawdziwa przyczyna wyłączenia serwisu jest jednak o wiele ciekawsza - było nią głośne w mediach trzęsienie ziemi w Azji pod koniec grudnia.
Jednak co ma wspólnego trzęsienie ziemi w Azji z polskim bankiem? Otóż Citibank, jako oddział banku amerykańskiego, utrzymuje swoje serwery w Singapurze, a nie w Polsce. Co prawda ARIN podpowiada, że home3pl.cd.citibank.pl (główny publiczny serwer polskiego Citibanku) to klasa amerykańska, ale traceroute prowadzi już do Singapuru.
Według bankowców przyczyną utrudnień w działaniu serwisu było zerwanie kilku światłowodów położonych na dnie Oceanu Indyjskiego w wyniku trzęsienia ziemi. W rezultacie występowały problemy w łączności umieszczonych w Singapurze centrów hostingowych ze światem.