Polski Groupon kończy rok

  • Karol Jaskuła,

21 kwietnia 2010 roku został powołany do życia serwis CityDeal. Miesiąc później stał się on częścią globalnej sieci Groupon. Serwis jest zdecydowanym liderem na polskim rynku zakupów grupowych i właśnie dzisiaj mija okrągły rok jego funkcjonowania.

Rozwój Groupona jest błyskawiczny. W raporcie firmy Gemius z czerwca 2010 roku, kategoria e-commerce jeszcze w ogóle nie zauważała Groupona. Trzy miesiące później portal miał już 1,5 mln użytkowników, by na koniec roku przekroczyć liczbę 3 milionów korzystających z serwisu.

Trochę statystyki

W ciągu pierwszych 12 miesięcy działalności Groupon zaproponował swoim użytkownikom ponad

5 tysięcy ofert i sprzedał łącznie ponad 1,5 mln kuponów. Osoby kupujące usługi

i produkty za pośrednictwem Groupona zaoszczędziły w sumie ponad 290 mln złotych. Łączna kwota oszczędności do grudnia 2010 roku oszacowana została na około 100 mln zł.

Zobacz również:

Dane z pierwszych czterech miesięcy 2011 roku mówią już o 190 mln zaoszczędzonych pieniędzy. Średnio każdego dnia użytkownicy Groupona oszczędzają 1,7 mln zł.

Według wewnętrznych statystyk , serwis groupon.pl codziennie odwiedza nawet 590 tysięcy Polaków, zaś według statystyk firmy Gemius witrynę Groupona odwiedza co piąty polski internauta. Tym samym serwis jest zdecydowanym liderem rynku zakupów grupowych i zdecydowanie deklasuje drugiego Grupera.

Najpopularniejsze oferty

Tydzień przed pierwszymi urodzinami Groupona padł rekord liczby sprzedanych kuponów w jednej ofercie. Możliwość wykonania 100 odbitek fotograficznych za cenę 24 zł zamiast 65 zł znalazła ponad 13 tysięcy chętnych w całej Polsce! Bardzo podobna jest druga w kolejności oferta, która zebrała ponad 7,6 tysiąca klientów.

Przykłady innych rekordowych ofert to: 29 zł zamiast 235 zł za usunięcie kamienia nazębnego, piaskowanie oraz przegląd stomatologiczny - 6 tys. sprzedanych kuponów; 19 zł zamiast 39 zł za 3-godzinną wejściówkę do parku rozrywki - 5,5 tys. sprzedanych kuponów; 335 zł zamiast 670 zł za 4-dniowy pobyt ze śniadaniem dla 2 osób w hotelu w Pradze - 2678 sprzedanych kuponów oraz 999 zł za bon o wartości 15 600 zł na 6 sesji depilacji laserowej na 4 wybrane partie ciała - 791 sprzedanych kuponów.

Pierwsza oferta dotyczyła warszawskiej restauracji sushi - bon o wartości 80 zł, sprzedawany za 40 zł, znalazł 155 chętnych.

Ludzie Groupona

Dokładnie rok temu, kiedy ruszał serwis CityDeal, zespół składał się z 6 osób.

Wraz z pozyskaniem inwestora i niezwykle dynamicznym rozwojem w ciągu ostatnich 12 miesięcy, Groupon powiększył swoją ekipę kilkudziesięciokrotnie. Większość z niej pracuje w warszawskiej siedzibie firmy, jednak spora grupa przedstawicieli handlowych rozsiana jest po całej Polsce - wszędzie tam, gdzie znajdują się obecni i potencjalni partnerzy.

Groupon w Polsce i na świecie

Firma Groupon powstała w 2008 roku. Jej założycielem był Andrew Mason. Serwis proponuje co najmniej 50 proc. zniżki na pełnowartościowe usługi oferowane m.in. restauracje, salony kosmetyczne,kluby fitness etc. Większość z ofert dostępna jest jedynie przez 24 godziny.

W Polsce Groupon jest obecny w przeszło 25 miastach i posiada ponad 80 proc rynku zakupów grupowych. Według raportu internetowego Gemius za rok 2010, Groupon zajmuje 2 miejsce w rankingu stron e-commerce (za allegro.pl).

Niedawno serwis Groupon podpisał międzynarodową umowę z Trusted Shops. Dzięki niej, użytkownicy portalu zostaną objęci programem ochrony kupującego. Poniżej zamieszczamy wywiad, którego udzielił nam Marcin Szałek, Country Manager Groupon.pl.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com