Polski Dell pnie się do góry
- Agnieszka Madej,
- 20.02.2002, godz. 10:32
Dell Computer Poland plasuje się na piątym miejscu na polskim rynku producentów sprzętu komputerowego (w 2000 roku była to pozycja ósma). Przed nim jest Compaq (na pierwszej pozycji) i trzej producenci krajowi. Udział firmy w polskim rynku pecetów szacuje się na ok 4,5 %.
Dell Computer Poland plasuje się na piątym miejscu na polskim rynku producentów sprzętu komputerowego (w 2000 roku była to pozycja ósma). Przed nim jest Compaq (na pierwszej pozycji) i trzej producenci krajowi. Udział firmy w polskim rynku pecetów szacuje się na ok 4,5 %.
"Naszym celem w Polsce jest rynek korporacyjny, gdyż nie planujemy konkurować cenowo z producentami komputerów dla odbiorców indywidualnych. Polski rynek komputerowy różni się od innych krajów europejskich, gdzie lokalni producenci nie mają tak silnie ugruntowanej pozycji", wyjaśnia prezes Durka.
Zobacz również:
- AI w walce z przestępstwami finansowymi
- Dobre wyniki finansowe Fortinet
- Telegram chce, aby z jego usługi zaczął korzystać biznes
Polski oddział producenta uplasował się w ubiegłym roku na trzecim miejscu na rynku notebooków i serwerów SIAS. Spółka nie posiada danych dotyczących rynku stacji roboczych, gdyż nikt nie prowadzi w Polsce statystyk tego sektora.
Na rynku desktopów Dell odnotował w ciągu roku wzrost sprzedaży o 20,7 % (udział w rynku wynosi 4 %), komputery przenośne sprzedawały się lepiej o 25,6 % (udział w rynku - 7,6 %), serwery natomiast znalazły o 76 % więcej nabywców (udział w rynku 12,3 %).
Firma pochwaliła się również 200-procentowym wzrostem wartości produktów sprzedanych przez Internet.
Spółka, tłumacząc się decyzją korporacji, nie przedstawiła wyników finansowych polskiego oddziału. Prezes Roman Durka powiedział jedynie, że w porównaniu do minionego roku obrachunkowego, zarówno zysk netto jak i przychody Dell Computer Poland wzrosły o kilka procent, nie przekraczając poziomu 10%.