Orange nie oszczędza na wdrażaniu nowoczesnych technologii

  • Monika Tomkiewicz,

Grupa Orange Polska zapewnia, że podobnie, jak w latach ubiegłych nie będzie oszczędzać na rozwoju i wdrażaniu nowoczesnych technologii teleinformatycznych. Wprowadzane rozwiązania mają przede wszystkim usprawniać pracę w firmie i spełniać oczekiwania klientów operatora. Orange przeznaczy na nie jeżeli nie setki, to dziesiątki milionów złotych.

"Pojawiają się nowe technologie, pojawiają się nowe oczekiwania naszych klientów" - mówi Piotr Muszyński, wiceprezes Zarządu Orange Polska, uzasadniając wielomilionowe nakłady na inwestycje w kosztowne technologie teleinformatyczne. "Nasz budżet na wydatki informatyczne jest właściwie dość stabilny co roku. Nasze nakłady to są zawsze, jeżeli nie setki, to dziesiątki milionów złotych" - dodaje Muszyński w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria. Zdaniem Muszyńskiego, wdrażane narzędzia - nowe oprogramowanie, aplikacje i technologie - służą usprawnieniu zachodzących procesów biznesowych.

"Zmieniają się produkty, zmienia się baza kliencka i praktycznie rzecz biorąc wydatki na IT, który dzisiaj jest podstawowym interfejsem i podstawowym narzędziem realizacji działań biznesowych, nigdy się nie kończą" - tłumaczy wiceprezes grupy Orange Polska. Firma kończy właśnie realizację projektów, do których była zobligowana na mocy zawartego porozumienia z Urzędem Komunikacji Elektronicznej, a które usprawniają przepływ informacji między Orange a operatorami alternatywnymi. Firma prowadzi też projekty informatyczne, które budują nowe środowisko informatyczne dla tzw. Super Oferty, czyli tej oferty, która dzisiaj obejmuje właściwie cały obszar hurtu i regulowanej działalności Telekomunikacji Polskiej. Firma kończy też projekt związany z budową nowego narzędzia bilingowego dla operatorów alternatywnych. Podobne narzędzie bilingowe obsługiwać będzie także klientów indywidualnych. Prace nad nim trwają i zakończą się w przyszłym roku. W tej chwili realizowana jest ostatnia faza projektu.

Zobacz również:

Jak podkreśla Piotr Muszyński, takie inwestycje są konieczne, ponieważ dotychczasowe oprogramowanie, używane od dwudziestu lat, traci swoją funkcjonalność. "Będziemy również modyfikowali cały obszar realizacji zleceń i obsługi zleceń technologicznych, zarówno tych, które wiążą się z aktywacją nowych usług, jak i usuwaniem uszkodzeń. To są nasze priorytety" - dodaje Muszyński. Niektóre projekty to efekt zmieniających się oczekiwań klientów. Klient oczekuje dziś w pełni zautomatyzowanego dostępu do swojego konta, od najprostszej operacji, czyli sprawdzenia stanu swojego konta, po modyfikację usług włącznie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com