Oracle: będzie więcej specjalizowanych partnerów
- Piotr Waszczuk,
- 02.12.2009, godz. 06:48
Liczne ścieżki rozwoju
Szczegółowe informacje na temat zmian w programie partnerskim są dostępne na witrynie Oracle PartnerNetwork. Za pośrednictwem tego portalu możliwe jest też przystąpienie do programu, poświadczenie umiejętności przy pomocy testów oraz rozwój kompetencji za pośrednictwem specjalnych ścieżek szkoleniowych. Obecnie partnerzy Oracle mają do wyboru ok. 40 specjalizacji, a ich liczba zwiększy się znacząco. Specjalizacja ma być również wyróżnikiem dla firm współpracujących z Oracle.
Poziomy współpracy z Oracle według nowych zasad:
• Remarketer - to oferta dla firm typowo ransakcyjnych bez zaawansowanych kompetencji technicznych
• Silver - stanowi rozszerzenie najniższego szczebla partnerstwa o szereg wymiernych korzyści biznesowych
• Gold i Platinium - dają możliwość sprzedaży wszystkich produktów z oferty Oracle i specjalizacji w obrębie poszczególnych linii oprogramowania.
Jasne zasady
Co te zmiany będą oznaczać dla użytkowników rozwiązań amerykańskiego giganta? Przede wszystkim mają łatwiej znaleźć kompetentnych specjalistów w zakresie konkretnych rozwiązań firmowanych logo Oracle. "Nowe zasady są zdecydowanie jaśniejsze od poprzednich. Kierunek zmian jest taki, aby już na pierwszy rzut oka widoczne były kompetencje poszczególnych partnerów. Za specjalizacją pójdzie informacja o wdrażanych rozwiązaniach i produktach. Nie wszyscy klienci znają pełną ofertę Oracle. Nie wszyscy śledzili choćby te 60 akwizycji zrealizowanych w ostatnich kilku latach" - podkreśla Grzegorz Grunwald. Jego zdaniem zmiany pozwolą również w bardziej logiczny sposób powiązać ze sobą wszystkie produkty i pokazać w jakich obszarach wzajemnie się uzupełniają.
Począwszy od grudnia status partnera handlowego Oracle ma być poświadczeniem doświadczenia i profesjonalizmu we wdrażaniu i obsłudze rozwiązań bazodanowych, oprogramowania warstwy pośredniej i poszczególnych aplikacji biznesowych. Docelowo zmiana warunków współpracy z partnerami ma przyczynić się do zwiększenia liczby polskich firm współpracujących z Oracle. Obecnie miano partnera handlowego Oracle przysługuje niemal 360 polskim firmom. Dodatkowe poziomy współpracy mają również ułatwić dostęp do oferty handlowej. Przykładowo poziom Remarketer umożliwi sprzedaż produktów Oracle mniejszym resellerom. To z kolei ma zaowocować zwiększeniem dostępności rozwiązań amerykańskiego giganta, zarówno w skali świata, jak i lokalnie.