Odpowiedzialność biznesu
- Zbigniew Grzegorzewski,
- 29.02.2008
Przedsiębiorstwa odpowiedzialne społecznie są nastawione na kapitał intelektualny, na wiedzę.
Przedsiębiorstwa odpowiedzialne społecznie są nastawione na kapitał intelektualny, na wiedzę.
Podejście do problemu jest dość teoretyczne, ale trudno się temu dziwić. Co warte docenienia: przywoływane są w niej poglądy wielu cenionych na świecie autorytetów, by wspomnieć w pierwszej kolejności o P. F. Druckerze. Szkoda, że autor uległ skłonności wygłaszania skrajnych poglądów: "Liberalizm wprowadzony w Polsce nie przyniósł oczekiwanego efektu, nie uczynił naszej gospodarki terenem gry o zyski moralne i nie spowodował pobudzenia kreatywnej przedsiębiorczości. Wytworzył natomiast rozległe obszary patologii gospodarowania" (str. 170, gdzie są także stwierdzenia o "degradacji życia narodu" i "upadku ekonomicznym przedsiębiorstw"). Autor chyba wymazał z pamięci międzynarodowe raporty o tym, że Polska prezentuje się kiepsko pod względem liberalnego otwarcia, pominął też dane z roczników statystycznych.
Zobacz również:
- GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
- Szef Intela określa zagrożenie ze strony Arm jako "nieistotne"
- International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO
Marcin Żemigała, "Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw", Wolters Kluwer Polska, s. 270.