Nowy CEO BlackBerry chce odzyskać klientów biznesowych
- Michał Berezowski,
- 08.01.2014, godz. 12:42
John Chen, niedawno powołany prezes BlackBerry, zapowiedział na targach CES w Las Vegas, że jego firma zamierza odzyskać zaufanie klientów biznesowych.
Chen od kiedy objął swoje stanowisko 4 listopada 2013, mocno pracuje nad reorganizacją firmy i przywróceniu jej dawnego blasku.
„Rozmawiałem już z wieloma CIO i dystrybutorami, i rozmowy te zawsze były bardzo pozytywne. Oni rozumieją, że dobre BlackBerry na rynku to korzyść dla wszystkich. Zależy im na tym, żebyśmy odnieśli sukces. Jest dużo dobrej woli z ich strony” – opowiadał Chen w rozmowie z Computerworld.
Zobacz również:
- Rekordowe wyniki finansowe Samsunga
- Usługa WhatsApp uruchamiana na urządzeniach iOS będzie bardziej bezpieczna
O tym, że John Chen traktuje swoje plany poważnie najlepiej świadczy fakt zatrudnienia Rona Louksa, który objął stanowisko prezesa do spraw urządzeń i rozwiązań kryzysowych. Louks będzie odpowiadał bezpośrednio przed Chenem. Warto wspomnieć, że w jego dotychczasowym CV widnieją takie pozycje jak CEO w OpenNMS Group czy Chief Strategy Officer w HTC America, a jeszcze wcześniej Chief Technology Officer w Sony Ericsson.
Zadaniem Louksa mają być wszystkie zagadnienia związane z produkcją nowego urządzenia, od hardwaru, przez software, kończąc na wyglądzie.
Chen zapowiedział, że BlackBerry wyeliminuje wszystkie bolączki, które spowodowały, że firma zaczęła przegrywać z urządzeniami opartymi na Androidzicie czy iPhonami. BlackBerry nie ujawniło jednak jak nowy smart fon będzie się nazywał, ani kiedy pojawi się w sklepach.