Nowe role w IT
-
- IDG News Service,
- 07.06.2011, godz. 15:35
Analitycy Forrestera uważają, że rola IT w firmach zasadniczo się zmienia, ewoluują postawy pracowników i relacje ze środowiskiem biznesowym.
W ciągu najbliższej dekady zmienią się modele pracy w zawodach związanych z IT. Departamenty technologiczne stoją w obliczu nowych wyzwań związanych z rosnącym popytem ze strony użytkowników końcowych, muszą implementować nowe systemy lub tworzyć własne. Rośnie także liczba zewnętrznych dostawców, z których korzystają firmy.
"Nie mamy wątpliwości, że wiele ról w IT będzie ewoluowało w kierunku zarzadzania. To ruch zmierzający od budowania w kierunku konsultowania" - powiedział Marc Cecere, wiceprezes Forrestera, w wywiadzie dla brytyjskiego wydania Computerworlda.
Zobacz również:
Do tej pory działy IT były ekspertami technologicznymi w swoich firmach, teraz zaczyna rosnąć presja innych działów, chcących zaimplementować własną technologię. W rezultacie, informatycy będą musieli zarządzać tymi zmianami i edukować pracowników działów biznesowych.
Innym wyzwaniem będzie ciągła ekspansja outsourcingu i cloud computingu. Może się okazać, że przedstawiciele działów IT uznają, że mają do czynienia ze zbyt dużą liczbą dostawców i zaczną ich redukować. To z kolei przyniesie nowe wyzwania zarządcze w IT.
Cecere podkreśla, że jest to dopiero wczesny etap przemiany, ale jak wynika z jego rozmów z szefami działów IT, te zmiany już zachodzą i to w szybkim tempie.