Nowe logo Mozilly zawiera elementy URL

  • Janusz Chustecki,

Mozilla zmieniła swój medialny wizerunek i zaprezentowała w tym tygodniu nowe logo firmy i fundacji. Jak twierdzą twórcy logo, zawiera ono znaki będące elementem standardowego adresu URL, po to aby użytkownicy kojarzyli markę Mozilla z językiem internetu.

Nowe logo ma postać wyrażenia "moz://a". Jak widać zawiera dwa ukośniki (które zastąpiły litery „l”) i dwukropek (który zastąpił literę „i”), a więc znaki, które każdy użytkownik skojarzy sobie natychmiast z adresem URL ((ang. Uniform Resource Locator), ujednoliconym formatem adresowania internetowych zasobów.

Inne propozycje

Mozilla rozpisała w zeszłym roku konkurs na stworzenie dla niej nowego logo, a w sierpniu zeszłego roku do ostatecznej rozgrywki stanęły cztery loga, wśród których znalazło się wyrażenie "moz://a". W pobitych logach znalazły się wyrażenia, które zawierały dużą literę M, elementy origami oraz znaki przypominające hieroglify. Ostatecznie wgrało wyrażenie "moz://a".

Zobacz również:

Logo flagowego produktu firmy Mozilla, czyli przeglądarki Firefox, pozostało takie samo.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com