Nowa strategia Sygnity na lata 2013-2015: wzmacnianie pozycji, dyscyplina finansowa
- Andrzej Maciejewski,
- 07.12.2012, godz. 09:54
Spółka przyjęła nową strategię 6 grudnia br. Jak głosi komunikat: celem strategii jest koncentracja spółki na umacnianiu pozycji w kluczowych segmentach działalności oraz wprowadzenie dyscypliny w zarządzaniu finansowym i budowaniu wartości dla akcjonariuszy. Reorganizacja czeka między innymi obecność na rynku SMB oraz współpracę z Huawei
Główne cele strategii mają zostać zrealizowane poprzez:
- koncentrację prac rozwojowych na tworzeniu własnych produktów,
- dalsze umacnianie pozycji rynkowej w kluczowych segmentach,
- poprawę marżowości i kondycji finansowej spółki,
- wdrażanie nowoczesnych systemów zarządczych,
- kontynuację procesu reorganizacji spółki oraz Grupy Sygnity,
- poprawę przewidywalności przychodów spółki.
Cel 2013: poprawa marżowości
W nadchodzącym roku Sygnity zamierza poprawiać marżowość poprzez:
- wzrost przychodów ze sprzedaży w związku z koncentracją działań na trzech obszarach rynku: Public, Bankowy oraz Utilities;
- wzrost marży brutto w związku z zakończeniem nierentownych projektów oraz wprowadzeniem zmian w kontrolingu spółki, zarządzaniu ryzykiem i centralnym zarządzaniu projektami;
- wzrost marży operacyjnej (EBIT) w związku z dostosowaniem organizacji i struktury kosztów do realnych warunków prowadzonej działalności, w tym w zakresie back office, powierzchni biurowych oraz zasobowania projektów;
- wzrost marży netto w związku z poprawą struktury finansowania.
Cele finansowe
Spółka podaje, że strategia zakłada w latach 2013-2015 stabilny wzrost przy istotnej poprawie rentowności. Spółka dążyć będzie do osiągnięcia w latach 2013-20151 następujących celów finansowych (w porównaniu z latami 2010-2012):
Spółka ma przesunięty rok obrachunkowy, który rozpoczyna się 1 października i kończy 30 września. Strategia dotyczy okresu zaczynającego się 1 października 2012.
Cele finansowe Sygnity
Zmniejszenie zadłużenia
Strategia zakłada również zmniejszenie zadłużenia spółki w latach 2013-2015 (w tym wyzerowanie salda obligacji) z jednoczesnym zwiększeniem środków pieniężnych. Spółka stawia sobie za cel osiągnięcie salda końcowego środków pieniężnych na rok 2015 w kwocie 59 mln PLN.
Zobacz również:
Kluczowe działania
Strategiczne kierunki działania spółki na lata 2013-2015 będą realizowane, w szczególności, poprzez następujące kluczowe działania:
- w zakresie poprawy marżowości i kondycji finansowej spółki - optymalizację struktury finansowania spółki, stałą kontrolę kosztów projektów oraz usprawnienie zarządzania przepływami finansowymi;
- w zakresie poprawy przewidywalności przychodów spółki - centralne zarządzanie portfelowe projektami spółki, koncentrację działań sprzedażowych w oparciu o pozycję i silne strony spółki oraz budowanie ścieżek wzrostu na potencjałach segmentów rynku;
- w zakresie kontynuacji procesu reorganizacji spółki i Grupy Sygnity - optymalizację backoffice, w tym outsourcing usług, ograniczenie kosztów administracyjnych (np. powierzchni biur) oraz optymalizację kosztów usług zewnętrznych, ubezpieczeń i floty;
- w zakresie wdrażania nowoczesnych systemów zarządczych - zmianę kultury organizacyjnej spółki, dalsze inwestowanie w kluczowe kompetencje pracowników oraz wdrożenie KPI i wprowadzenie zarządzania przez cele (MBO);
- w zakresie dalszego umacniania pozycji rynkowej w kluczowych segmentach - pogłębienie obecności w 3 kluczowych obszarach rynku, reorganizację kanałów sprzedaży dla rozwiązań SMB oraz zmiana obecnego modelu współpracy z Huawei;
- w zakresie koncentracji prac rozwojowych na tworzeniu własnych produktów - rozwój w oparciu o posiadane produkty i technologie oraz obserwowanie i adaptowanie trendów rynkowych w pracach badawczo-rozwojowych.
Niezbędne założenia
Strategia rozwoju spółki została sporządzona w oparciu o następujące kluczowe założenia:
- spółka w roku 2013 zamierza stabilnie utrzymać poziom przychodów i kontynuować usprawnianie organizacji aby dalej podnosić jej rentowność,
- spółka w kolejnych latach utrzyma tempo wzrostu zgodne z rynkiem usług IT i osiągnie wskaźniki rentowności biznesu na poziomie liderów rynku,
- spółka w oparciu o realizację planów na 2013 roku, w kolejnych latach będzie poszukiwać dodatkowych obszarów generowania przychodów (np. przejęcia, wejścia w nowe segmenty, powrót na rynku zagraniczne).