Niekończąca się opowieść wdrożeniowa
- 29.09.2009
Według opracowanego dokumentu Convergence Takes Hold in the Enterprises, wykonanego na podstawie badania Economist Intelligence Unit, aż 84% badanych firm uważa, że systemy konwergentne są krytyczne lub bardzo ważne z punktu widzenia prawidłowego działania przedsiębiorstwa. Analitycy z firmy badawczej Ovum przewidują, że do końca 2014 r. około 16 mln mobilnych urządzeń będzie podłączonych do firmowych systemów Unified Communications.
Wdrażanie systemów IT u operatora telekomunikacyjnego wymaga posiadania odpowiedniej metodyki wdrożeń i jej konsekwentnego przestrzegania. Kluczowe są tu szczególnie procedury zarządzania zmianą. Otoczenie biznesowe i prawne wymaga od operatora szybkiego reagowania i firma informatyczna prowadząca projekt musi się do tej rzeczywistości dostosować. W przeciwnym wypadku grozi to problemami z odebraniem systemu, który nie spełnia już oczekiwań klienta. Projekty w firmach telekomunikacyjnych są zwykle projektami dużymi, a więc ze swojej natury trudniejszymi do realizacji. Statystyka jest nieubłagana - im większy projekt, tym większe prawdopodobieństwo opóźnień, przekroczenia budżetu czy nawet porażki
Leszek Czarnota, Consulting Director, Software Mind SA
Zobacz również: