Nie daj złapać się na wędkę
- Jarosław Ochab,
- 13.09.2004, godz. 12:26
Symantec zaoferuje nową usługę mającą chronić klientów przed procederem phishingu. Usługa skierowana będzie głównie do instytucji finansowych, które najczęściej borykają się z problemem podszywania się pod ich marki i internetowe witryny.
Phishing dotyka zwłaszcza banki. Coraz częściej zdarza się, że ich klienci otrzymują specjalnie spreparowane listy e-mail z prośbą o uzupełnienie ważnych danych personalnych, wraz z przekierowaniem do fałszywej strony internetowej do złudzenia przypominającej witrynę danego banku. W ten sposób łupem złodziei podają np. numery kart kredytowych.
Gdzie hostuje się fałszywe witryny
Zobacz również:
- Nie żyje jeden z najsłynniejszych hakerów na świecie
- Hakerzy włamali się do znanego polskiego sklepu internetowego
Zjawisko phishingu nasila się z miesiąca na miesiąc. Z danych branżowej organizacji Anti-Phishing Working Group wynika, że w samym czerwcu br. odnotowano ponad 1,4 tys. prób kradzieży danych używając technik phishing-owych. Ponownie najczęściej podszywano się pod Citibank (także w Polsce), eBay i US Bank.