Narzędzie do monitorowania sieci Cisco/VoIP
- Janusz Chustecki,
- 21.12.2005, godz. 09:23
NimSoft wprowadził na rynek narzędzie (oprogramowanie) monitorujące sieci Cisco świadczące usługi VoIP (telefony IP). Narzędzie NimBUS for Cisco CallManager może analizować protokoły, procesy i kontrolować warstwę sprzętową centralek IP PBX.
Oprogramowanie, uruchamiane na wydzielonym serwerze sieciowym, kontroluje telefony IP, centralki IP PBX/CallManager oraz bramy i serwery komunikacyjne pracujące w sieciach LAN oraz WAN. NimBUS for Cisco CallManager buduje raporty zawierające dane o wydajności aplikacji i jakości świadczonych usług oraz dane statystyczne. Narzędzie może też kontrolować wykorzystanie pamięci i układów CPU zainstalowanych w centralkach IP PBX pracujących pod kontrolą systemu operacyjnego Windows.
NimSoft ma już w swojej ofercie podobne narzędzie. Jest to oprogramowanie NimBUS for Cisco IOS IP SLA, które monitoruje jakość usług VoIP świadczonych przez sieci operatorów telekomunikacyjnych opartych na routerach Cisco.
Zobacz również:
Oprogramowanie NimBUS for Cisco CallManager jest już dostępne i kosztuje ok. 50 USD za jeden telefon IP (cena zależy od wielkości instalacji).