Narodziny potrzeby
- Agnieszka Romańczuk,
- 10.12.2001
Zarządzanie wiedzą przynosi oczekiwane korzyści
Zarządzanie więdzą - rezultaty badania
Kolejne badanie KPMG przeprowadzono w następnym roku wśród dyrektorów generalnych, dyrektorów finansowych, marketingu i innych osób odpowiedzialnych za zarządzanie wiedzą w 423 firmach o obrotach powyżej 200 mln funtów rocznie. Przebadano przedsiębiorstwa z sektorów: finansowego, produktów konsumenckich, chemicznego, wysokich technologii, rządowego, usługowego w krajach, takich jak Wielka Brytania, USA, Niemcy, Francja, Holandia, kraje skandynawskie. Ponownie wyciągnięto ciekawe wnioski:
Zarządzanie wiedzą zostało zaakceptowane jako część procesu biznesowego
Zobacz również:
Rozpoznano już wiele korzyści płynących z zarządzania wiedzą
Organizacje z programem zarządzania wiedzą są sprawniejsze od tych, które nie mają takiego programu
Firmy, w których wdrożono program zarządzania wiedzą, znacznie rzadziej narzekały na to, że rzeczy raz wymyślone w jakimś dziale są ponownie wymyślane w innym dziale. Nie ma zatem wątpliwości, że firmy powinny zarządzać wiedzą. Oczywiście problem stanowi, jak.
Jednym z wyzwań organizacji jest zbudowanie systematycznych praktyk zarządzania wiedzą. Organizacje, które chcą dynamicznie radzić sobie ze zmieniającym się otoczeniem, muszą kreować informacje i wiedzę, a nie tylko przetwarzać je w efektywny sposób.
Agnieszka Romańczuk jest dyrektorem personalnym Xerox Europa Środkowa i Wschodnia.