Najważniejsza jest komunikacja
- Monika Tomkiewicz,
- 18.02.2013
Nowa twarz informatyki
prezes Integrated Solutions
Zdecydowanie potrzebne jest dalsze zbliżenie IT i biznesu. Firma musi rozumieć potrzeby użytkownika końcowego, wewnętrznego czy zewnętrznego, ale i ograniczenia technologiczne. To bardzo ułatwia dostawcom współpracę z odbiorcami.
Potrzebne są też kompetencje komunikacyjne szefa IT. Poza tym, że rozumie on swoich ludzi i potrafi się z nimi komunikować, musi też umieć komunikować się z biznesem. IT i biznes od lat rozmawiają innymi językami, inaczej postrzegają procesy i rzeczywistość w firmie. Dlatego potrzebny jest "interfejs" który będzie łączył te działy, by mogły z sobą współpracować. Uczestnicy naszej redakcyjnej debaty podkreślali, że sfera współpracy między IT i biznesem opiera się właśnie przede wszystkim na komunikacji.
Okiem dostawców
dyrektor Pionu Rozwoju i Utrzymania Aplikacji w PKO BP
Relacje IT z biznesem często zależą od ambicji biznesu. Są tacy kierownicy działów, którzy traktują propozycje i pomysły IT jako ingerencje w swój obszar. W większości przypadków jest to jednak współpraca i wspólny praca nad rozwojem.
IT uczestniczy więc w projektach biznesowych od samego początku,
od powstania pomysłu.
Relacje między IT a biznesem to nie tylko temat narad w wielu firmach. Może on zajmować pracowników także po godzinach. Firma Gaming Works wypuściła na rynek karty do gry ABC of ICT. Wraz z symulacją biznesową Grab@Pizza stanowią one narzędzie dopasowywania IT i biznesu. Karty służą do ćwiczenia postaw, zachowań i kultury na styku IT-biznes. Każda z 57 kart jest zilustrowana zabawną grafiką przedstawiającą problemy, które pojawiają się w tym obszarze - przykłady "najgorszych praktyk". Analiza pokazanych na kartach zachowań ma pobudzić pracowników firmy do myślenia i dyskusji na temat praktyk stosowanych w ich firmie.
Więcej na ten temat:
https://www.computerworld.pl/wyzwania