Nadchodzi boom na korporacyjne narzędzia społecznościowe
- Piotr Waszczuk,
-
- IDG News Service,
- 07.12.2011, godz. 13:11
Zdaniem analityków firmy Forrester Research za pięć lat rynek zaadoptowanych na potrzeby biznesowe funkcji społecznościowych ma być wart dziesięciokrotnie więcej niż obecnie. Mikroblogi, profile i strumienie aktywności mają zyskiwać na popularności m.in. kosztem rozwiązań klasy Unified Communications.
Zdaniem analityków popularność biznesowych aplikacji społecznościowych będzie rosła po części kosztem zapotrzebowania na tradycyjne rozwiązania telekomunikacyjne, z systemami klasy Unified Communications na czele. Eksperci Forrester Research podkreślają, że tradycyjne rozwiązania Unified Communications często nie są wystarczające w obliczu rosnących potrzeb biznesu. "Na przestrzeni lat firmy inwestowały w rozmaite rozwiązania wspierające wymianę informacji i sprzyjające podnoszeniu efektywności pracy. W gronie takich narzędzi znalazły się m.in. zintegrowane z pocztą elektroniczną komunikatory tekstowe, rozwiązania VoIP, platformy wideokonferencyjne oraz aplikacje wspierające pracę zespołową. Praktyka pokazuje jednak, że tylko nieliczne z wdrożeń tego typu rozwiązań w pełni spełniły pokładane w nich nadzieje" - czytamy w komunikacie Forrester Research. Eksperci prognozują, że w kolejnych latach rozwiązania wzorowane na serwisach takich jak Facebook, czy Twitter będą zyskiwać popularność przede wszystkim w większych organizacjach. Mikroblogi, profile i strumienie aktywności pracowników mają ułatwiać kontekstową wymianę informacji, a także grupowanie źródeł informacji i kontaktów do osób posiadających wiedzę niezbędną w kontekście konkretnych procesów biznesowych.