NOM kontratakuje

  • Adam Urbanek,

Do końca grudnia br. Niezależny Operator Międzystrefowy (NOM) prowadzi we wszystkich dostępnych środkach medialnych intensywną kampanię reklamową własnego prefiksu strefowego 1044.

Do końca grudnia br. Niezależny Operator Międzystrefowy (NOM) prowadzi we wszystkich dostępnych środkach medialnych intensywną kampanię reklamową własnego prefiksu strefowego 1044.

Zdaniem firmy wcześniejsza kampania reklamowa nie miała większego sensu, gdyż do tej pory TP SA udostępniała NOM łącza o zbyt niskiej przepustowości i większa liczba aktywnych klientów powodowałaby jedynie blokowanie zgłoszeń międzymiastowych - co byłoby jedynie antyreklamą firmy.

Zobacz również:

NOM, który w wyniku nieprzemyślanej polityki konkurencyjnej TP SA odnośnie rozliczeń międzyoperatorskich już opanował prawie 20 proc. krajowego rynku połączeń międzymiastowych, wcale nie poddaje się hegemonii dominującego operatora w realizacji połączeń długodystansowych. Mimo iż NOM jako pierwszy po TP SA zaczął świadczyć (od 1 lipca) usługi w krajowych połączeniach międzystrefowych, każdy kolejny dzień przynosi firmie jedynie straty - gdyż TP SA nadal nie wystawia klientom rachunków za połączenia międzymiastowe, dokonywane przez sieci innych operatorów. Kierownictwo NOM ma jednak zamiar odzyskać swoje pieniądze i utrzymać klientów, a pierwsze rezultaty zatargu z TP SA będą już formalnie znane 10 grudnia, kiedy to w sądzie ma się rozstrzygnąć, kto ma rację w operatorskim sporze.

Według firmowych szacunków NOM straci do końca roku, z tytułu nieściągniętych należności od dzwoniących abonentów, kwotę ok. 150 mln zł.

Wprawdzie przeciętna cena serwowanych przez NOM usług jest nadal niższa niż u największego operatora krajowego, coraz większa konkurencja w tym sektorze będzie się pojawiać teraz od strony wyrastających jak grzyby po deszczu firm trzecich, oferujących bardzo tanie połączenia głosowe przez Internet (VoIP).

Kolejnym konkurentem NOM stał się w Polsce czwarty operator międzystrefowy Energis Polska (prefiks 1066) - który rozpoczął działalność również od 19 listopada - jednak zdaniem obydwu firm zbieżność ta jest całkowicie przypadkowa.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com