Mądrość wielkich menedżerów
- Zbigniew Grzegorzewski,
- 30.01.2007
Na szczęście najlepsze książki biznesowe wytrwale czekają na czytelników.
Na szczęście najlepsze książki biznesowe wytrwale czekają na czytelników.
Wiele książek zawiera konstatacje oparte na wyobrażeniach amerykańskich autorów, którzy promowani są jako guru zarządzania. Po lekturze pozostają wątpliwości, czy teorie nie są zbyt banalne albo ekstrawaganckie i nie przystają do europejskiej kultury biznesu. Ta książka nie ma takich słabych stron. Powstała dzięki badaniom Instytutu Gallupa. Przeprowadzono półtoragodzinne wywiady z 80 tysiącami menedżerów.
Zobacz również:
- GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
- Szef Intela określa zagrożenie ze strony Arm jako "nieistotne"
- International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO
Badani wielcy menedżerowie odrzucają pogląd, że warto zmieniać skłonności najlepszych pracowników. Każdy potrzebuje innej motywacji, jako menedżerowie pomagają więc każdemu jeszcze bardziej być sobą. Ten jeden pogląd przewijał się w taki czy inny sposób we wszystkich. Ludzie nie zmieniają się łatwo. Nie trać czasu na składanie tego, co się wysypało. Próbuj raczej wykorzystać to, co pozostało. To i tak wystarczająco trudne.