Lepiej w regionie
- Jarosław Ochab,
- 22.07.2003, godz. 14:20
W II kw. br. sprzedaż komputerów w regionie EMEA (Europa, Środkowy Wschód, Afryka) wzrosła o 13,4% wobec II kw. 2002 r. – wynika z wstępnych szacunków IDC.
Wyniki sprzedaży pozytywnie zaskoczyły analityków. Pierwotna prognoza IDC mówiła o stosunkowo wysokim ale jednocyfrowym wzroście (9,8%). Zgodnie z panującym obecnie „mobilnym” trendem najlepiej sprzedawały się komputery przenośne. W ujęciu ilościowym producenci notebooków odnotowali, aż 38% wzrost w regionie EMEA, natomiast dostawcy komputerów klasy desktop - jedynie 5,4%. Okres kwiecień-czerwiec do udanych zaliczy zapewne HP. Kampanie reklamowe i obniżki cen pozwoliły firmie osiągnąć ponad 60% wzrost sprzedaży. Swoją rynkową pozycję umocnił także Acer, kierujący swoją mobilną ofertę głównie do małych i średnich przedsiębiorstw. Według IDC koreański producent jest teraz numerem dwa w regionie.
Dla producentów komputerów samo zwiększenie dostaw nie przekłada się bezpośrednio na większe przychody oraz zyski. Wzrost sprzedaży kolejny raz zapewniła im rezygnacja z części marży. Walka cenowa w odniesieniu do komputerów przenośnych jest już prawie tak ostra jak na „desktopowym” rynku. IDC ma jednak dobrą wiadomość dla producentów – firma prognozuje dalszy wzrost popytu na notebooki.
Zobacz również:
W ubiegłym tygodniu IDC przedstawiła raport zawierający dosyć optymistyczne wyniki badań dotyczące globalnej sprzedaży PC.
https://www.computerworld.pl/news/57380/IDC.sa.oznaki.poprawy.html