Kultowe marki

  • Zbigniew Grzegorzewski,

Zabawna lektura, ale inspirująca tylko dla wkraczających w świat marketingu

Zabawna lektura, ale inspirująca tylko dla wkraczających w świat marketingu

Trudno zaprzeczyć, rzeczywiście żyjemy w czasach, gdy kultowe marki zapewniają nam atmosferę ciepła, wsparcia i wyjątkowości. Kultowe marki i ich właściciele znajdują się w uprzywilejowanej pozycji. Oczywiście, w różnych proporcjach, bo Harley-Davidson postawił przede wszystkim na wyjątkowość.

Udowadniając, że w naszych czasach marki zastępują ludziom utracone wartości, autorzy wybrali dziewięć najbardziej kultowych marek świata: Star Trek, Harley-Davidson, Klub Książki Oprah Winfrey, World Wrestling Entertainment, Apple Computer, Volkswagen Garbus, Jimmy Buffett, buty Vans, Linux.

Zobacz również:

Jakie to amerykańskie! Któż w Europie za kultową markę potraktuje Jimmy Buffetta, śpiewającego folk hawajski, z jego fanami tworzącymi "kluby papug", wydającymi na idola 50 mln USD rocznie?

Najciekawszy jest opis Linuxa jako kultowej marki. Linux do zaktywizowania swojej marki wykorzystuje Billa Gatesa i Microsoft. Traktując jako symbole ignorancji i marnej jakości. Krzywdząca strategia przynosiła korzystne rezultaty.

Matthew W. Ragas, Bolivar J.Bueno, "Potęga kultowej marki. W jaki sposób dziewięć wyjątkowych marek zmieniło swoich klientów w wiernych fanów", Wydawnictwo Helion, s. 209.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com