Kryzys zmienia model finansowania outsourcingu
- Piotr Waszczuk,
-
- IDG News Service,
- 30.01.2009, godz. 18:02
Kryzys ekonomiczny ma ogromny wpływ na koszty długoterminowych umów outsourcingowych. Dostawcy tego rodzaju usług są coraz mniej skłonni do oferowania upustów cenowych, a w efekcie koszty outsourcingu rosną. Takie wnioski wynikają z analiz firmy Compass Management Consulting.
Jeszcze w 2007 roku wysokość upustów cenowych w pierwszych latach trwania umowy outsourcingowej sięgała 30 proc. rocznych opłat. Tego typu obniżki były jedną z bardziej popularnych metod walki o klienta, zwłaszcza w przypadku outsourcingu usług IT.
Usługi IT mają specyficzny charakter, a ich poprawne wykonanie jest kluczowe dla zamawiających, ewentualne zaniedbania mogą mieć rujnujący wpływ na biznes. Odpowiadamy jak zminimalizować ryzyko
Nic na kredyt
W 2007 roku każde dziewięć na dziesięć umów outsourcingowych zawierało zapisy o upustach cenowych w pierwszych okresach obowiązywania. Tylko w pierwszej połowie 2008 roku odsetek ten spadł poniżej 65 proc. Zdaniem analityków, na skutek nasilenia się kryzysu finansowego w ciągu drugiego półrocza ubiegłego roku spadek liczby kontraktów uwzględniających początkowe upusty cenowe był jeszcze większy.