Konkurenci 3Com chcą pozyskać klientów i partnerów firmy

  • Tomasz Marcinek,

Ogłoszona w marcu br. reorganizacja i zmiana strategii 3Com okazała się sporym zaskoczeniem dla klientów i partnerów firmy.

Zmiana strategii 3Com i związana z nią atmosfera niepewności są wykorzystywane przez konkurentów. Stawką w rozgrywce są - poza klientami - także partnerzy handlowi firmy.

Ogłoszona w marcu br. reorganizacja i zmiana strategii 3Com okazała się sporym zaskoczeniem dla klientów i partnerów firmy. 3Com pozbywa się części produktów, skupiając się na rozwiązaniach dla małych i średnich firm. Do końca czerwca br. z oferty zostaną wycofane m.in. wydajne przełączniki CoreBuilder. Ich użytkownicy mogą jednak liczyć na wsparcie techniczne jeszcze przez 5 lat.

3Com zawarł też porozumienie z amerykańską firmą Extreme Networks, która zobowiązała się do opracowania ścieżki migracji z CoreBuilder do własnych wysoko wydajnych przełączników BlackDiamond. Wskazanie na amerykańską firmę Extreme Networks jako dostawcę rozwiązań alternatywnych do wycofywanych przez 3Com urządzeń może się jednak okazać decyzją nie najlepszą dla pozycji firmy w Polsce. Według przedstawicieli Extreme Networks, otwarcie biura w Polsce w tym roku jest mało prawdopodobne.

Sytuację wykorzystują konkurenci 3Com. Cabletron, Lucent Technologies, Alcatel, a nawet Intel i Hewlett-Packard proponują klientom firmy migracje całych sieci do swoich produktów ze zniżką rzędu 30% i większych. Kolejne obniżki oferowane są za zakup większej ilości sprzętu.

***

Więcej w CW 25/2000 z 19 czerwca br.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com