Kolejny rok na starcie
- Dorota Konowrocka,
- 17.02.2003
<div class="tabelka">
Kropki i przecinki
Marek Sobczyk, kierownik działu informatyki Henkel Polska
Wydaje się, że na Zachodzie ten system współpracy działa lepiej dzięki oddelegowaniu do współpracy po obu stronach dedykowanych pracowników. Tam są oddzielni ludzie od kropek i oddzielni od przecinków. Tu ci sami ludzie zajmują się kropkami, przecinkami, a do tego mają pod opieką jeszcze wykrzykniki i znaki zapytania.</div>
<div class="tabelka">
Jak wykorzystać to, co już jest
Marek Kloc, kierownik działu informatyki Polmos Zielona Góra
Jak skonsumować nakłady poniesione już przy okazji innych projektów? Jak planować nowe projekty, by poniesione nakłady stwarzały możliwość wielokrotnego i różnorodnego ich wykorzystania w przyszłości, by stanowiły możliwie najbardziej efektywny fundament pod kolejne przedsięwzięcia? Jak zaplanować infrastrukturę na tyle elastyczną, by można było szybko dostosować ją do zmian wielkości obsługiwanych jednostek organizacyjnych? Stworzenie hurtowni danych nie musi oznaczać konieczności zakupienia dodatkowej silnej maszyny. Można zastanawiać się nad wykorzystaniem w nocy wolnej mocy serwerów czy komputerów użytkowników. To tylko jeden z przykładów myślenia o sposobach wielokrotnego wykorzystania posiadanych już przez firmę zasobów, które w obliczu redukcji kosztów staje się koniecznością. Ponadto, aby poniesione koszty miały sens, szefowie działów IT muszą rzadziej "myśleć bitami", a częściej w kategoriach biznesu, wybierając narzędzia i systemy, które są dla biznesu realną wartością.</div>
<div class="tabelka">
Słabe ogniwo - współpraca między biznesem a IT
Krzysztof Ptak, kierownik działu informatyki Sanitec Koło
Do tej pory współpraca między informatyką a biznesem układała się różnie. Inicjatywy, które wychodziły z działu IT, rozmijały się często zupełnie z potrzebami użytkowników. I odwrotnie, wiele decyzji biznesowych było podejmowanych bez uwzględnienia konieczności ich późniejszego odzwierciedlenia w systemie, z uwzględnieniem jego ograniczeń. Sytuacja ta rodziła napięcie i pretensje po obu stronach. Najtrudniejszym elementem realizacji tej nowej strategii współpracy jest znalezienie odpowiednio wykształconych kluczowych użytkowników. Wiele modułów ma swoich głównych użytkowników, którzy pracują z systemem od czasu wdrożenia, a często wręcz w nim uczestniczyli, określając kształt systemu i rozwijając się wraz z nim. W przypadku modułu sprzedaży brakuje nam osoby, która posiadałaby kompetencje kluczowego użytkownika, i jej znalezienie i wykształcenie będzie z pewnością dużym wyzwaniem.</div>