Jupiter osobno z Media Metrix

  • Szymon Augustyniak,

New York Times poinformował, że jedna z największych firm analitycznych specjalizujących się w badaniu Internetu - Jupiter Media Metrix - najprawdopodobniej rozpadnie się w dwa lata po fuzji tworzących ją spółek.

New York Times poinformował, że jedna z największych firm analitycznych specjalizujących się w badaniu Internetu - Jupiter Media Metrix - najprawdopodobniej rozpadnie się w dwa lata po fuzji tworzących ją spółek.

Według NYT, Jupiter planuje sprzedać w ciągu dwóch miesięcy swój serwis badania ruchu w Internecie - Media Metrix Internet oraz Jupiter Research - swój dział badawczy. Już wcześniej firma informowała o zamiarach sprzedaży części aktywów w celu finansowania dalszej działalności, jednocześnie deklarowała jednak, że w kasie jest dość środków na rok funkcjonowania.

Zobacz również:

JMM dokonała już wcześniej, po fiasku fuzji z konkurencyjnym NetRatings, zablokowanej przez Federalną Komisję Handlu, sprzedaży do NetRatings swojego działu AdRevelance. Trzy tygodnie temu firma sprzedała konkurencji swoje patenty i kontrakty międzynarodowe na łączną kwotę 17 mln USD.

Także i teraz kupcem ma być NetRatings. W okresie boomu internetowego firma ta zamiast kupować raczej sprzedawała, dokonując np. emisji akcji o wartośći 300 mln USD. Ponadto zapleczem finansowym jest dla NetRatings - holenderski VNU, udziałowiec firmy, posiadający też Nielsem Media Research.

JMM powstało w 2000 roku w wyniku fuzji Media Metrix i Jupiter Communications. W ostatnim kwartale przychody wyniosły 10,8 mln USD, o 64% mniej niż przed rokiem. Przed spółką stoi również widmo usunięciu z Nasdaq - do czerwca cena akcji musi przekroczyć 1 dolara za papier. Po wcześniejszych informacjach o sprzedaży aktywów cena akcji JMM jednak znacząco rośnie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com