Inwazja LCD

  • Arkadiusz Piasek,

Szybko spadające ceny monitorów LCD są główną przyczyną dwukrotnego wzrostu liczby sprzedanych wyświetlaczy tego typu w ciągu ostatniego roku - wynika z badań firmy Display Search. W drugim kwartale tego roku sprzedano na świecie ponad 2,9 mln takich urządzeń. Jest to liczba o 23% wyższa od wyników z pierwszego kwartału 2001 r.

Szybko spadające ceny monitorów LCD są główną przyczyną dwukrotnego wzrostu liczby sprzedanych wyświetlaczy tego typu w ciągu ostatniego roku - wynika z badań firmy Display Search. W drugim kwartale tego roku sprzedano na świecie ponad 2,9 mln takich urządzeń. Jest to liczba o 23% wyższa od wyników z pierwszego kwartału 2001 r. W drugim kwartale ubiegłego roku sprzedano natomiast aż o 131% mniej paneli LCD niż w analogicznym okresie roku bieżącego. W rezultacie takiego wzrostu sprzedaży wyświetlacze LCD stanowią już 12,4% wszystkich monitorów na świecie.

Jak pokazuje raport Display Search, średnia cena 15-calowego panelu LCD spadła w ciągu ostatniego roku z 850 USD do poziomu niższego niż 500 USD. W ubiegłym tygodniu natomiast japońska firma IO Data Device zaczęła sprzedawać 15-calowe panele LCD po cenie poniżej 400 USD. W ciągu poprzedniego kwartału średni koszt zakupu monitora LCD spadł o ok. 16%.

Zobacz również:

Według Display Search, w drugim kwartale tego roku sprzedano na świecie monitory o łącznej wartości 2,4 mld USD - o 3% więcej w porównaniu z poprzednim kwartałem i aż o 56% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Analitycy Display Search uważają, że ceny paneli LCD będą w dalszym ciągu systematycznie spadać. Według wstępnych prognoz, w kończącym się właśnie trzecim kwartale ceny tych urządzeń spadły o ok. 20%, podczas gdy poziom sprzedaży wzrósł do 4 mln sztuk. Dochód z tej sprzedaży ma natomiast wzrosnąć w porównaniu z drugim kwartałem br. o ok. 12% i wynieść 2,7 mld USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com