Internetowy Disney nadal stratny

  • Maciej Obuchowicz,

Go.com, internetowy oddział firmy Walt Disney Co., odnotowała w 1999 roku finansowym stratę w wysokości 1,06 mld USD - wynika z dokumentów amerykańskiej komisji Securities and Exchange Commission (SEC). Ubiegły rok Go.com zamknęła stratą 991 mln USD.

Go.com, internetowy oddział firmy Walt Disney Co., odnotowała w 1999 roku finansowym stratę w wysokości 1,06 mld USD - wynika z dokumentów amerykańskiej komisji Securities and Exchange Commission (SEC). Ubiegły rok Go.com zamknęła stratą 991 mln USD.

W ramach Go.com działają różne przedsięwzięcia internetowe Disneya, w tym ABC.com, Family.com, wyszukiwarka Infoseek i portal Go Network.

Przychody Go.com z działalności internetowej w mijającym roku wyniosły 200 mln USD, co oznacza wzrost w porównaniu do 131 mln USD uzyskanych w 1998 r.

Słabe wyniki finansowe, zdaniem przedstawicieli firmy, są spowodowane okresem przejściowym, w którym Go.com konsolidowała działalność Infoseeka i innych swoich części. Disney wydzielił Go.com wraz z finalizacją przejęcia Infoseeka w listopadzie br. Firma kupiła 43% udziałów popularnego serwisu wyszukiwawczego, co miało się przyczynić do wzrostu popularności jej firmowego portala.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com