Internet i telewizja – nie ma mocniejszych
- Anna Meller,
- 05.05.2004, godz. 13:12
Co robi młody człowiek w wieku między 18 a 34 rokiem życia? Przede wszystkim korzysta z mediów – wskazuje Online Publishers Association w ostatnim raporcie dotyczącym korzystania ze środków masowego przekazu. Co więcej, przedstawiciele stowarzyszenia zwracają uwagę na fakt, że dla młodych ludzi liczy się przede wszystkim Internet i telewizja. Tam poszukuje się najświeższych informacji i ma się dostęp do najlepszej rozrywki. Młodzi rzadko sięgają po prasę.
Jak wskazuje OPA, młodsi reprezentanci społeczeństwa najczęściej i najchętniej korzystają z Internetu i telewizji. Te dwa media odgrywają w ich życiu największą rolę. Autorzy badania przeprowadzili obserwacje na 42 osobach, które jednocześnie suflowały po Sieci i oglądały telewizję. ”To było niesamowite” - skomentował John Carey z Greystone Communications, który prowadził badanie - ”Młodzi bez przeszkód śledzili program w telewizji i pracowali na swoich laptopach. Nie czuli żadnego dyskomfortu, nie mieli problemów z koncentracją.”
Zobacz również:
- WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
- Warner Bros Discovery rezygnuje z nazwy HBO
Badanych zapytano również o to, które medium wybraliby, gdyby musieli zdecydować się korzystanie tylko z jednego środka przekazu. Okazało się, że młodzi ludzie nie mogą podjąć jednoznacznej decyzji. Internet jest dla nich równie ważny jak telewizja. Pozytywne komentarze otrzymało również radio – jednak w znacznie mniejszym stopniu. Jak wskazywali badani, zaletą radia jest to, że można go słuchać w samochodzie. Najmniej głosów przypadło tradycyjnej prasie. Młodzi ludzie przyznali, że coraz rzadziej korzystają z drukowanych gazet i magazynów. Co ciekawe, chętnie odwiedzają strony internetowe ulubionych periodyków.
Internet i telewizja zostały określone mianem najlepszych źródeł, skąd czerpie się informacje. Młodzi ludzie właśnie w za pośrednictwem tych mediów poszukują najświeższych wiadomości. Badani wskazali, że wolą Sieć i telewizję, bo te środki przekazu podają informacje najszybciej, a co więcej, żeby się z nimi zapoznać przeznacza się mniej czasu niż na czytanie prasy.
Ankietowanych poproszono również o scharakteryzowanie ulubionego z mediów. Wśród odpowiedzi, które podały, najczęściej pojawiały się następujące stwierdzenia:
- "Telewizja gwarantuje dobrą rozrywkę i jest znakomitym sposobem na ucieczkę od problemów dnia codziennego"
- "Internet również daje dostęp do rozrywki, co więcej stanowi doskonałe źródło najświeższych informacji"
- "Dzięki radiu buduje się społeczności i poczucie bycia razem"
Zdaniem OPA konsumpcja mediów będzie wciąż rosła. Największym beneficjentem tego procesu będzie Internet i telewizja.
Więcej o zachowaniach nastolatków w Sieci:
http://www.internetstandard.pl/artykuly/37394.html