Intentia już jako Lawson
- Computerworld,
- 15.05.2006
Dwaj producenci systemów wspomagających zarządzanie - Lawson Software i Intentia International - zakończyli proces integracji, tworząc firmę o rocznych przychodach szacowanych na 750 mln USD.
Dwaj producenci systemów wspomagających zarządzanie - Lawson Software i Intentia International - zakończyli proces integracji, tworząc firmę o rocznych przychodach szacowanych na 750 mln USD.
Intentia występuje już pod nową marką, ale w zakresie jej działania na polskim rynku na razie nie nastąpią zmiany. Oferta nowej firmy składa się obecnie z dwóch głównych linii produktowych - S3 i M3. Pierwszą z nich tworzą aplikacje Lawson Software służące m.in. do zarządzania finansami, łańcuchem dostaw i efektywnością przedsiębiorstwa. Na drugą linię składa się system ERP Intentii Movex, obecnie promowany pod marką M3. W ramach układania nowej oferty Lawson przyjął głównie sektorowy podział produktów. Oprogramowanie z linii S3 to rozwiązania kierowane do podmiotów z sektorów: finansowego, publicznego i handlu detalicznego. M3 to oferta m.in. dla branży produkcyjnej i dystrybucji, czyli tradycyjnych obszarów działania Intentii.
Piotr Michalak
W Polsce Lawson planuje budowę sieci partnerskiej, co zarząd Intentii zapowiadał przed kilku miesiącami. Dotychczas firma działała samodzielnie. Teraz chce zawrzeć umowy z integratorami. "Z jednym umowa partnerska jest już podpisana, a rozmowy z kolejnym są bardzo zaawansowane. Negocjacje koordynuje dział współpracy z partnerami w Szwajcarii, a umowa podpisywana jest na szczeblu centralnym" - dodaje Piotr Michalak. Współpraca z integratorami ma pomóc spółce zdynamizować sprzedaż i pozwolić na pewne oszczędności. Intentia Polska ma za sobą kilka trudnych lat, a zwłaszcza rok 2004, kiedy to mimo przedakcesyjnej gorączki inwestycji przychody spółki spadły - zarówno z licencji, jak i usług. Trudny był także 2005 r., który firma zamknęła przychodami na poziomie zbliżonym do 2004 r., czyli ok. 10 mln zł. W bieżącym roku zarząd spółki spodziewa się kilkuprocentowego wzrostu sprzedaży.