Instalator potwierdza dwa razy
- Rafał Jakubowski,
- 10.06.2002
Zarządzanie projektem przestawiania anten abonentów Wizji TV na innego satelitę wspiera portal korporacyjny zbudowany przy użyciu narzędzi .Net.
Zarządzanie projektem przestawiania anten abonentów Wizji TV na innego satelitę wspiera portal korporacyjny zbudowany przy użyciu narzędzi .Net.
<b>Paweł Baj</b>, odpowiedzialny za integrację Cyfry+ i Wizji TV
Druki i naklejki
Przepływ informacji w Cyfra+
Przygotowania rozpoczęły się w grudniu ubiegłego roku. Na podstawie bazy danych, zawierającej informacje dotyczące abonentów Wizji TV, Comtica przygotowała druki potwierdzające wykonanie usługi przez instalatora. Dokumenty pogrupowano według kodów pocztowych oraz nazwy ulic i przekazano do 49 biur regionalnych, utworzonych na potrzeby projektu przez agencję Dema. Ich pracownicy kontaktują się z abonentami i ustalają terminy wykonania usługi.
Po przestawieniu anteny instalator wpisuje na druku numer karty abonenta oraz przykleja dwie naklejki z kodem kreskowym: własną, która pozwoli stwierdzić, że to właśnie on wykonał usługę, oraz abonenta, uprawniającą do bezpłatnego wykonania usługi (Cyfra+ pocztą wysłała abonentom Wizji TV naklejki z kodem kreskowym wraz z informacjami o planowanej akcji). Następnie instalator przekazuje dokumenty do biura regionalnego, skąd z powrotem trafiają do firmy Comtica, gdzie za pomocą skanera i technologii OCR są digitalizowane, weryfikowane i rejestrowane w systemie.
SMS w .Net
Dokumenty są rejestrowane po kilku dniach od chwili wykonania usługi, dlatego po przestawieniu anteny instalator dodatkowo wysyła SMS, który jest automatycznie rejestrowany w systemie. "Projekt ma być przeprowadzony w możliwie najkrótszym czasie. Jednym z głównych założeń było udostępnianie aktualnych informacji z procesu. Dlatego zaproponowaliśmy wykonanie portalu korporacyjnego, który jest narzędziem koordynacji i monitorowania przebiegu wszystkich prac. System pozwala na bieżąco reagować na wszelkie opóźnienia czy ewentualne problemy logistyczne" - tłumaczy Piotr Szostak, dyrektor ds. rozwoju technologii, nadzorujący przedsięwzięcie ze strony Comtica.