Instagram, WhatsApp i Messenger znowu przestały działać

  • Janusz Chustecki,

Wczoraj w godzinach wieczornych czasu polskiego już drugi raz w ciągu tego tygodnia aplikacje firmy Facebook (takie jak Instagram, WhatsApp i Messenger) przestały na jakiś czas świadczyć swe usługi. Tym razem awaria nie dała się we znaki ich użytkownikom tak bardzo jak w poniedziałek (gdy została usunięta dopiero po ponad siedmiu godzinach), ale znowu reputacja właściciela największej na świecie sieci społecznościowej została poważnie nadszarpnięta.

Firma firmy Down Detector (która monitoruje na bieżąco działanie usług internetowych) poinformowała, że użytkownicy zaczęli mieć kłopoty z tymi usługami o godzinie 18:00 czasu GMT (w Polsce 20:00). Największe kłopoty mieli użytkownicy usługi Instagram, a nieco mniejsze użytkownicy usług Messenger i WhatsApp, chociaż kłopoty z logowaniem się dotknęły również ich.

Facebook potwierdził od razu, że ma kłopoty i wydał krótkie oświadczenie, w którym można było przeczytać, że przeprasza i robi wszystko, aby usługi zaczęły pracować normalnie. Tym razem awarię usunięto dużo szybciej, bo już po dwóch godzinach wszystkie trzy serwisy zaczęły pracować w miarę poprawnie, chociaż dalej reagowały na poczynania ich użytkowników z opóźnieniem. Można mieć tylko nadzieję, że prawo serii i powiedzenie do trzech razy sztuka nie zadziała w tym przypadku i w nadchodzących dniach nie powtórzy się podobna sytuacja.

Zobacz również:

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com