Idea usprawnia pocztę głosową
- Adam Urbanek,
- 27.02.2004, godz. 08:44
Centertel przy współpracy z firmą Unisys wdraża funkcję rozpoznania mowy TTS RealSpeak firmy ScanSoft, we własnej aplikacji poczty głosowej. Ma ona przyczynić się do wygodniejszego korzystania z usług głosowych przez użytkowników sieci Idea.
Firma Unisys rozpoczęła instalację systemu rozpoznawania mowy RealSpeak, dla poczty głosowej sieci komórkowej Idea. System przystosowany do obsługi języków polskiego i angielskiego, umożliwia korzystanie z poczty głosowej bez obsługiwania klawiszy. Jest on wdrażany na firmowej platformie Unisys (Unisys Communications Ensemble), dedykowanej różnym rozwiązaniom komunikacyjnym. Platforma ta łączy cechy otwartej architektury z możliwością jej skalowania do zastosowań multimedialnych.
System rozpoznawania RealSpeak umożliwia konwersję TTS (Text-to Speech) dla szeregu aplikacji głosowych: internetowego przekazu wiadomości głosowych (Internet Voice Mail), internetowego zarządzania ustawieniami skrytki poczty głosowej (Profile Manager), przy odczytywaniu poczty elektronicznej przez telefon (E-mail Reader) oraz do powiadamiania o nadejściu poczty elektronicznej z załącznikami zawierającymi pocztę głosową (E-mail Notification with Attachment).
Podstawą rozpoznawania mowy jest moduł oprogramowania TTS RealSpeak firmy ScanSoft przekładający tekst na mowę, zintegrowany przez Unisys z systemem poczty głosowej. Dla języka polskiego oprogramowanie rozpoznawania mowy przystosowano do sytuacji mobilnych, co pozwoliło podwyższyć skuteczność rozpoznawania głosu w tych aplikacjach. Usługi te są przydatne zwłaszcza w krajach, gdzie obowiązują przepisy ograniczające możliwość używania telefonów komórkowych podczas kierowania samochodem.