IBM wprowadza nowy model współpracy z partnerami

  • Computerworld,

IBM od dawna ma rozbudowany ekosystem partnerów. W tym roku firma decyduje się na ważne zmiany i nowy program współpracy – IBM Partner Plus, który ma być motorem wzrostu dla nowych i istniejących partnerów, w tym resellerów, hiperskalerów, dostawców technologii, niezależnych sprzedawców oprogramowania oraz integratorów systemów, którzy zyskają lepszą kontrolę nad swoim potencjałem biznesowym.

Fot. mat. IBM

Jak podają przedstawiciele firmy, IBM Partner Plus oznacza dla partnerów klarowne, proste i nowoczesne doświadczenie użytkownika. Poprzez pogłębienie wiedzy technicznej i wykazanie sukcesu sprzedażowego, uczestnicy programu mogą uzyskać dostęp do trzech poziomów - Srebrnego, Złotego i Platynowego - które zapewniają korzyści w wymiarze finansowym, wchodzenia na rynek oraz edukacji. W nowym programie certyfikaty techniczne będą standaryzowanym miernikiem umiejętności, a walidowane rozwiązania będą świadczyć o fachowości. Ulepszony Portal Partnerski IBM konsoliduje i uwzględnia całą wiedzę ekspercką, przychody i transakcje, a każdy partner zyskuje jasny obraz swoich postępów w programie.

„IBM Partner Plus wprowadza nowy sposób dostarczania przez IBM wartości nowym i dotychczasowym partnerom, pomaga im zdobywać umiejętności, szybciej rozwijać się i więcej zarabiać” - mówi Kate Woolley, dyrektor generalna IBM Ecosystem. „Usłyszeliśmy od partnerów, że chcieliby uproszczonego doświadczenia użytkownika, które pomogłoby odnosić sukcesy z ich klientami. Jestem przekonana, że wprowadzone zmiany połączone z inwestowaniem w nasz ekosystem sprawią, że IBM stanie się najchętniej wybieranym partnerem w branży. Pragniemy wspólnie napędzać wzrost partnerów, klientów oraz IBM”.

Zobacz również:

IBM Partner Plus jest wynikiem obranej przez firmę ścieżki, polegającej na postawieniu partnerów w centrum realizowanej przez IBM strategii wejścia na rynek. Rozwiązanie ma być motorem wzrostu, wykorzystującym możliwości wartego bilion dolarów rynku chmury hybrydowej i AI. IBM zainwestował w zwiększenie roli partnerów i przyspieszenie generowanej przez nich sprzedaży. Jednocześnie firma dąży do tego, aby nowy ekosystem stał się preferowaną drogą wejścia na rynek, poprzez optymalne połączenie technologii, usług i wiedzy konsultingowej. W celu zagwarantowania ciągłego wzrostu, IBM zwiększy swoje możliwości wspierania partnerów poprzez podwojenie liczby specjalistów ds. obsługi marki i specjalistów technicznych, zajmujących się partnerami, aby wesprzeć ich w poszukiwaniu i pozyskiwaniu dodatkowych klientów.

„Program partnerski IBM Partner Plus otwiera nowe możliwości, które pozwolą jeszcze wydajniej podnosić kwalifikacje. Uczestnictwo w programie przekłada się przede wszystkim na bardziej kompleksowe wsparcie techniczne naszych klientów. Dzięki temu możemy oferować rozwiązania wykorzystujące technologię IBM, skutecznie wspierając działalność poszczególnych przedsiębiorstw. Widzimy, że IBM podchodzi w sposób odpowiedzialny do sygnałów płynących z rynku i stale dostosowuje swoje narzędzia, tak aby maksymalnie wspierać swoich partnerów, pozwalając im osiągać sukces, równocześnie nagradzając inwestycje, które napędzają wzrost” -podkreśla Jarosław Łukasiewicz, CEO Vetasi.

Program IBM Partner Plus łączy w jeden zintegrowany ekosystem wszystkie typy i programy partnerskie - niezależnie od tego, czy sprzedają, budują na technologii IBM, czy z nią współpracują lub świadczą usługi dla technologii IBM. Na przykład, aby pomóc rozszerzyć możliwości rynkowe i stworzyć nowe źródła przychodów dla swojego ekosystemu, IBM niedawno umożliwił partnerom w Ameryce Północnej odsprzedaż produktów IBM za pośrednictwem innych platform chmurowych. Pozwala to niezależnym producentom oprogramowania wykorzystywać IBM Software we własnych rozwiązaniach. Natomiast sprzedaż prowadzona przez partnerów i realizowana za pośrednictwem platformy handlowej przekłada się na ich postępy w programie IBM Partner Plus.

Partnerzy mogą awansować na wyższe poziomy, aby odblokować korzyści i programy generowania popytu. Te z kolei mogą prowadzić do nawet trzykrotnego wzrostu całkowitej inwestycji ze strony IBM. IBM Partner Portal daje partnerom wgląd w czasie rzeczywistym w rabaty partnerskie, do których są uprawnieni, pozwala przewidzieć potencjalne zyski oraz zawiera zautomatyzowany mechanizm dostępu do umów, który pomaga im w generowaniu wysokiej jakości leadów. Rozwiązanie to usprawniło rejestrację transakcji i dało partnerom dostęp do ponad 7000 potencjalnych transakcji o wartości ponad pół miliarda dolarów na całym świecie. Inwestycje IBM w kampanie co-marketingowe i wsparcie co-sellingowe z partnerami mogą być kolejnym czynnikiem pomocnym we wprowadzaniu rozwiązań na rynek i generowaniu popytu.

Wdrożenie IBM Partner Plus zaczęło się od wydania październikowych certyfikatów technicznych i materiałów sprzedażowych, które wygenerowały ponad 15000 zapisów na certyfikaty, sprzedażowe i techniczne. Oferowanie partnerom szkoleń, możliwości i zasobów w zakresie sprzedaży, które są dostępne dla pracowników IBM bezpłatnie, może pomóc lepiej przygotować ich do odnoszenia sukcesów z klientami. Dodatkowo, dostęp do narzędzi IBM dla sprzedawców może pomóc w oferowaniu konkurencyjnych i przejrzystych cen. Partnerzy mogą również uczestniczyć w kwartalnych spotkaniach IBM Sales Kickoffs razem ze sprzedawcami IBM, a także brać udział w sesjach szkoleniowych na żywo oraz w innych globalnych wydarzeniach związanych z doradztwem technicznym, aby podnosić kwalifikacje, zwiększać renomę i nawiązywać kontakty z ekspertami technicznymi. Dla nowych partnerów IBM uruchamia program IBM New Partner Accelerator, który zapewnia onboarding, szkolenia i inne korzyści podczas pierwszych sześciu miesięcy udziału w programie, aby pomóc przyspieszyć osiągnięcie rentowności.

Partnerzy mogą rozwijać umiejętności, tworzyć rozwiązania i budować kompetencje sprzedażowe w zakresie technologii takich jak AI, bezpieczeństwo i chmura na otwartej platformie chmury hybrydowej dzięki wykorzystaniu ekspertów technicznych z IBM. IBM będzie również pomagał partnerom w opracowywaniu produktów o kluczowej funkcjonalności (MVP), proof of concept i niestandardowych demo, aby pomóc im w zdobyciu klientów i przyspieszeniu wzrostu. Ponadto, w miarę rozwoju firm partnerskich z IBM, mogą one uzyskać dodatkowe korzyści, które pomogą im rozszerzyć możliwości i znaleźć nowych klientów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com