Hogart rozszerza ofertę narzędzi klasy Business Intelligence

  • Piotr Waszczuk,

Wokół środowiska analitycznego QlikView powstać ma szereg dodatkowych narzędzi wspierających planowanie i budżetowanie, analizowanie zachowań użytkowników serwisów społecznościowych, a także ocenę działalności konkurentów.

Rozwiązania wprowadzone do oferty spółki Hogart Business Intelligence mają pełnić rolę dodatkowych komponentów rozszerzających standardowe możliwości platformy analitycznej QlikView o bardziej zaawansowane i wyspecjalizowane funkcje. "Udostępniamy naszym klientom cały ekosystem rozwiązań dobrze dopasowanych do nowoczesnych narzędzi BI - zarówno pod względem technologicznym jak i biznesowym. Dzięki temu użytkownicy mogą czerpać dodatkowe korzyści m.in. z prognozowania i budżetowania, analizy zachowań użytkowników mediów społecznościowych, zaawansowanego raportowania czy zarządzania zmianami i wersjonowania w aplikacjach opartych o platformę QlikView" - mówi Marek Grzebyk, dyrektor zarządzający Hogart Business Intelligence.

Do małych i średnich firm skierowane jest rozwiązanie KliqPlan. Pozwala ono na rozbudowanie środowiska analitycznego QlikView o funkcje wspierające planowanie i budżetowanie. KliqPlan umożliwia m.in. przeprowadzanie rozbudowanych symulacji finansowych. Z kolei dzięki wdrożeniu rozwiązania Competitive Intelligence możliwe jest wykorzystanie w procesach analityki biznesowej dodatkowych źródeł informacji makroekonomicznych. Obsługiwane są m.in. dane dotyczące konkurencji, rynku, a także informacji na temat referencji. Wykorzystanie takich informacji ma pozwalać na rozszerzenie kontekstu prowadzonych analiz biznesowych. "Dla użytkowników BI jest to bezcenne wsparcie, daje bowiem pełny obraz tego, co dzieje się wokół firmy i jakie trendy będą się nasilać w przyszłości. Dla przykładu, dane o wzroście sprzedaży mogą mieć zupełnie inną interpretację w kontekście informacji o jednoczesnym spadku udziału w całym rynku. Dysponując tego typu wiedzą podejmowanie decyzji staje się prostsze i bezpieczniejsze" - dodaje Marek Grzebyk.

Zrozumieniu działań konsumentów ma zaś pomóc wdrożenie oprogramowania QVSource - aplikacji rozszerzającej potencjał QlikView w kontekście przetwarzania informacji dotyczących zachowań klientów w sieciach społecznościowych. Rozwiązanie standardowo może czerpać informacje ze wszystkich najpopularniejszych serwisów społecznościowych - w tym takich jak: Facebook, YouTube, LinkedIn, czy Twitter. Analiza takich informacji uzupełnionych dodatkowo o dane pochodzące z innych systemów pozwalać mają na podniesienie efektywności działów sprzedaży i marketingu. Dodatkowe korzyści przynieść ma wykorzystanie modeli predykcyjnych wbudowanych w rozwiązanie KXEN. Dzięki niemu możliwa ma być m.in. łatwiejsza ocena prawdopodobieństwa odejścia klienta lub prognozowanie jego zachowań zakupowych w przyszłości. W ofercie Hogart Business Intelligence znalazły się też rozwiązania ułatwiające zarządzanie środowiskiem analityki biznesowej i wersjonowanie wszystkich elementów systemu QlikView - w tym raportów i modeli analiz.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com