Handel wspomagany
- 24.09.2014
ING Bank Śląski ma najnowocześniejszy dealing room spośród instytucji finansowych w Polsce. Ale bank myśli nie tylko o swoich pracownikach. Poprzez internetową platformę ALEO mogą handlować przedsiębiorcy, nawet jeśli nie są klientami banku.
Wydanie Computerworld poświęcone prezentacji wyników konkursu Lider Informatyki 2014 można bezpłatnie pobrać w formacie PDF: Computerworld Lider Informatyki 2014.
Naprawa awarii trwa ok. 10–30 minut,
podczas gdy poprzednio trwało to nawet kilka dni.
Przez pół roku niedostępność stanowiska dealerskiego wynosi 15 minut,
a poprzednio ok. 8 godzin.
Przez 10 miesięcy platforma Aleo pozyskała prawie 35 tys. użytkowników.
W katalogu sprzedaży jest 250 tys. przedmiotów i ok. 300 zapytań ofertowych.
Swobodniej i ciszej
Klienci nie potrzebują banków jako instytucji, tylko ich usług. To my musimy wychodzić do klienta, a nie czekać, aż klient przyjdzie do nas. Drugi trend jest taki, że są organizacje, które odbierają bankom klientów, czyli wchodzą na grunt usług bankowych za pośrednictwem inernetu. Naszą odpowiedzią jest Aleo – miejsce, w którym sprzedający mogą pozyskiwać klientów, nowe okazje do sprzedania, a firmy, które mają mogą wyszukiwać dostawców. Oferujemy im wiele narzędzi, żeby mogli przedstawić sobie oferty, wynegocjować warunki, docelowo zawrzeć wręcz umowę czy dokonać zamówienia. A my wspieramy to udogodnieniami z zakresu usług bankowych.
Zobacz również:
W projekcie zgodnie współpracowali pracownicy Wydziału Aplikacji Rynków Finansowych, jednostki Pionu IT Banku, pracownicy Amulet Hotkey wraz ze swoim przedstawicielstwem na terenie Polski, a także Asseco Poland.
Środowisko, w którym pracowaliśmy poprzednio, już nie spełniało wymagań. Stanowiska były budowane pod przestarzały sprzęt. W czasie testów zaprosiliśmy użytkowników końcowych o ocenę. Robiliśmy także crash testy, sprawdzaliśmy, jak szybko możemy postawić nowy sprzęt; na bazie tych doświadczeń zarekomendowaliśmy rozwiązanie firmy Amulet Hotkey.
Społeczność firm
Drugi z projektów zrealizowanych przez ING Bank Śląski ma swoje źródło w przekonaniu, że firmy w Polsce w mniejszym stopniu korzystają z zakupów w internecie oraz obserwacji, że przedsiębiorcy chętnie przenoszą swoje prywatne zachowania w sieci na zachowania w środowisku biznesowym. Taką możliwość daje Aleo. Platforma handlowo-aukcyjna B2B pozwala ING rozwinąć usługi komplementarne do bankowych produktów finansowych.
Nowe rozwiązanie jest znacznie tańsze i spełnia wszystkie potrzeby biznesu.
Platforma jest intuicyjna i skłania użytkowników, żeby zachowywali się tak, jak wtedy, gdy prywatnie korzystają z portali społecznościowych.
Aleo dociera do średnich i dużych firm na terenie całej Polski, a w przyszłości będzie pozwalało również na handel w Europie. Wspiera budowę wzajemnych zależności, relacji tworzących się pomiędzy przedsiębiorstwami i innymi podmiotami rynku. Aktywnymi użytkownikami platformy są firmy każdej wielkości. Klienci dokonują transakcji wartych od kilkuset do kilkuset tysięcy złotych. Przedmiotem handlu może być praktycznie wszystko.