Handel elektroniczny w Polsce rośnie

  • Robert Hajduk,

Polish Market Review oraz MEMRB Custom Research Worldwide przygotowały raport o e-biznesie w naszym kraju.

Firmy Polish Market Review oraz MEMRB Custom Research Worldwide przygotowały wspólnie raport "Handel elektroniczny B2B w Polsce". Opracowanie przedstawia stopień zaawansowania w handel elektroniczny 800 firm z ośmiu najważniejszych pod względem gospodarczym sektorów: IT, telekomunikacja, usługi, FMCG, transport, sektory: energetyczny i budowlany oraz przetwórstwo przemysłowe.

Z badania wynika, iż 83% polskich firm ma już dostęp do Internetu, 13% sprzedaje online swoje produkty lub usługi, zaś 12% kupuje online. Jedynie 5% posiada "procesy biznesowe zintegrowane z siecią". Warto zauważyć, iż aż 63% respondentów stwierdziło, że dzięki elektronicznym zakupom zredukowało koszty działalności gospodarczej. Eksperci przewidują, że w 2002 r. 81% firm w Polsce będzie miało stronę WWW (obecnie 56%), ale jeszcze przez kilka lat, w większości przypadków, nie będzie ona zintegrowana z bazami danych przedsiębiorstwa.

Zobacz również:

Niestety, nie wszyscy menedżerowie podzielają ten optymizm. Najczęściej wymienianym powodem ignorowania handlu elektronicznego jest "brak takiej potrzeby". Z firm "niezaangażowanych" 48% uważa, iż nigdy nie będzie sprzedawać przez Internet, 29% - że ich produkty nie nadają się w ogóle do Internetu, zaś 12% - że rynek ich działania jest już w pełni ukształtowany.

Więcej informacji:

http://www.polishmarket.com

http://www.memrb.com.pl

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com