Google pracuje nad nowym systemem adresowania witryn

  • Janusz Chustecki,

Jak donosi serwis Wired, deweloperzy sprawujący pieczę nad oprogramowaniem Google Chrome, czyli najpopularniejszą przeglądarką na świecie, pracują nad nowatorskim systemem adresowania stron, który zmieniłby radykalnie sposób w jaki użytkownicy komputerów i smartfonów korzystają z internetu.

Obecnie gdy otwieramy przeglądarkę z myślą o tym, aby odwiedzić interesującą nas witrynę, musimy w polu adresowym wpisać lub wkleić określony URL (Uniform Resource Locator) albo adres witryny, względnie odszukać pełną nazwę witryny wykorzystując do tego celu jedną z internetowych wyszukiwarek.

Bo chociaż odszukanie właściwego URL może być niekiedy łatwe (nieraz wystarczy przecież dodać wyrażenie .com lub .pl do oficjalnej nazwy interesującej nas firmy i już możemy się połączyć z witryną), to nie jest to idealne rozwiązanie. Niektóre witryny funkcjonują nieraz w ramach innej domeny, takiej jak ".biz" lub ".info", i wtedy metoda ta zawodzi.

Zobacz również:

Istnieje jest jeszcze problem związany z adresami URL. Ponieważ większość użytkowników smartfonów zazwyczaj nie widzi całego adresu URL witryny, cyberprzestępcy mogą ich w łatwy sposób oszukiwać. Użytkownik jest przekonany, że znajduje się na właściwej witrynie, a w rzeczywistości została mu ona podsunięta przez hakera.

Właśnie dlatego deweloperzy z firmy Google wpadli na pomysł, aby problem ten rozwiązać w inny sposób. Nie wiedzą jeszcze dokładnie w jaki, ale są pewni iż adresy URL to zły pomysł i należy się ich pozbyć, zastępując je czymś zupełnie nowym. Jedno jest pewne - Google chce używane obecnie adresy URL odesłać do lamusa i ujawnia, że pracuje już nad tym zagadnieniem i zaproponuje nowy system adresowania witryn jeśli nie jesienią tego roku, to najpóźniej na początku 2019 roku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com