Fortis Bank Polska z certyfikatem ISO w zakresie bezpieczeństwa informacji

  • Piotr Waszczuk,

Certyfikacja obejmuje wszystkie produkty, usługi i procesy zachodzące w jednostkach organizacyjnych banku. To pierwszy tego typu dokument na polskim rynku bankowym.

IT agentem zmian

Połączenie infrastruktury informatycznej dwóch banków to zadanie niełatwe. Tomasz Kuźmierz postanowił podjąć takie wyzwanie po raz drugi, tym razem integrując platformy Fortis Banku i Dominet Banku.

Fortis Bank Polska otrzymał certyfikat Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg normy ISO/IEC 27001:2005. Jest on potwierdzeniem, że przetwarzane dane klientów oraz usługi finansowe banku spełniają normy ISO m.in. w zakresie poufności i dostępności. "Ochrona informacji odbywa się u nas zgodnie z międzynarodowymi standardami. Krótko mówiąc, każda informacja od momentu powstania pomysłu na produkt, aż po sprzedaż produktu i zarządzanie danymi klienta, jest ściśle chroniona" - mówi Jaromir Pelczarski, wiceprezes zarządu Bank Polska.

Wymagany normą ISO System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji został wdrożony w całym banku. System uwzględnia wszystkie wymagane normą ISO/IEC 27001:2005 zabezpieczenia organizacyjne i technologiczne w obszarach bezpieczeństwa teleinformatycznego, osobowego, prawnego fizycznego i ciągłości działania. Certyfikacja objęła wszystkie placówki banku, a w zakresie merytorycznym całą działalność banku. W przyszłym roku standard Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji Fortis Banku ma zostać wdrożony w placówkach Dominet Banku. Ma to ułatwić, zaplanowaną na 31 lipca fuzję obu banków. Audyt przeprowadziła warszawska firma BSI Management System.

Czytaj też:

Fortis: wdrożenia systemu T24 koordynowane z Polski

Nowy szef IT w Fortis Banku

Projekty na trudne czasy

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com