Flash-drive w natarciu

  • Computerworld,

Czołowi dostawcy nośników pamięci flash - m.in. Samsung, Lexar Media, Kingston Technology - nawiązali współpracę w ramach USB Flash Drive Alliance. Producenci zamierzaja wspólnie opracować i promować nowej generacji zminiaturyzowane nośniki danych typu USB Flash-Drive.

Nośniki tego typu, podłączane do portu USB, pojawiły się na rynku w 2001 r., ale nie zdobyły jeszcze znaczącej popularności. Według analityków w zeszłym roku na rynek trafiło ich 5 mln sztuk. W tym roku będzie 30 mln. Specjaliści przewidują, że w ciągu kilku lat popyt może wzrosnąć do 250 mln sztuk.

Członkowie założyciele USB Flash Drive Alliance, są przekonani, że nośniki USB ze względu na łatwosć instalacji i miniaturowe wymiary, stanowią bardzo atrakcyjną alternatywę dla zapisu na krążkach CD lub nawet DVD. Producenci przygotowują już "dyski USB" umożliwiające zapisanie powyżej 2 GB danych.

Zobacz również:

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com