Firmy obniżają ceny rozwiązań 802.11n

  • Janusz Chustecki,
  • IDG News Service,

Standard 802.11n został wreszcie zaakceptowany, co dla wielu dostawców sieci WLAN przeznaczonych dla przedsiębiorstw stało się sygnałem do tego, aby zacząć obniżać ceny tego rodzaju rozwiązań, zachęcając w ten sposób użytkowników do ich wdrażania.

I tak firma Aruba obniżyła ceny dwóch swoich produktów: AP-124 (typu 3x3; zewnętrzne anteny) i AP-125 (typu 3x3; wewnętrzne anteny). Punkty dostępowe kosztują teraz 995 USD (poprzednio rozwiązania te kosztowały 1295 USD). Aruba zaprezentowała też nowy punkt dostępowy AP-105 (typu 2x2, zawierający dwa układy radiowe), który kosztuje tylko 695 USD.

Punkt dostępowy AP-105 (zdjęcie obok) zawiera jeden gigabitowy port Ethernet, a AP-125 dwa takie porty. Wszystkie trzy urządzenia obsługują dwa przestrzenne strumienie danych, ale różnią się miedzy sobą ilością anten (AP-102 zawiera tylko dwie anteny, a pozostałe dwa trzy anteny).

Cisco poszło w ślady firmy Aruba i obniża cenę swojego punktu dostępowego 802.11n Aironet 1140 (dwa układy radiowe). Kosztuje on obecnie 995 USD. Trzy kolejne firmy, które obniżyły ceny swoich produktów 802.11n, to Ruckus Wireless, HP ProCurve i Motorola. Punkty dostępowe klasy "enterprise" tych firm kosztują obecnie również nieco poniżej 1000 USD. Motorola obniżyła np. cenę swojego punktu dostępowego AP-7131 (typu 3x3; dwa układy radiowe, obsługa dwóch przestrzennych strumieni danych) do 949 USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com