Firma na wynos
- Jarosław Ochab,
- 26.09.2007, godz. 11:44
Wbrew wnioskom z niektórych raportów i analiz, Polska nie jest zaściankiem Europy w zakresie wykorzystania technologii mobilnych. Wdrożeń systemów z tego obszaru jest coraz więcej, a stojące z nimi decyzje wydają się być dobrze przemyślane. Rynek dojrzał na tyle, aby oprócz funkcjonalności rozwiązań mobilnych zaczęto koncentrować większą uwagę na kwestii ich bezpieczeństwa.
Paweł Kubacki, Key Account Manager z firmy AutoGuard SA pokazuje, jaki poziom miniaturyzacji mają wkrótce osiągnąć moduły GPS instalowane w różnego rodzaju urządzeniach mobilnych.
Oprócz korzyści związanych ze skróceniem czasu obiegu informacji i zwiększeniem efektywności pracy działów sprzedaży, wdrożenie rozwiązań opartych na PDA z modułem transmisji GPRS zapewnia możliwość dokonywania analiz sprzedaży niemal w czasie rzeczywistym. Zapewnia także pełniejszą kontrolę nad zadaniami wykonywanymi przez handlowca w terenie.
Zobacz również:
- iPhone 15 najszybciej taniejącym smartfonem od Apple w historii
- Użytkownicy Androida mogą się wkrótce zdziwić
- Samsung otwiera szampana - sprzedał więcej smartfonów od Apple
Telefon już nie wystarczy
"Być online" to idea która dotyczy nie tylko systemów wsparcia sprzedaży. Coraz więcej firm - nie tylko dużych korporacji - decyduje się na wdrożenie systemów do obsługi mobilnej poczty elektronicznej. Technologia push-email znana jest od dawna. Specjalne usługi transmisji danych dla firm również oferowane są już kilku lat przez operatorów komórkowych. Trzeba jednak przyznać, że rynek ten zdynamizowało dopiero pojawienie się w Polsce Research In Motion (RIM) wraz z jej produktem BlackBerry. Wprowadzone przez trzech operatorów komórkowych urządzenia i usługi BlackBerry dosyć szybko zyskały popularność wśród przedsiębiorstw. Żyjemy bowiem w czasach, kiedy pracownicy w coraz mniejszym stopniu przywiązani są do pracy w modelu biurko-komputer-telefon stacjonarny.
Tomasz Stępiński-Ustasiak, kierownik Działu Technicznego Wsparcia Sprzedaży oraz Michał Baranowski, Data Account Manger z PTK Centertel - występując podczas konferencji Computerworld Mobile & Wireless World - podkreślali, że BlackBerry to nie tylko korporacyjna poczta elektroniczna czy synchronizacja kalendarza. Z produktami RIM dostępna jest również platforma MDS (Mobile Data System), służąca do tworzenia, wdrażania, testowania i zarządzania aplikacjami dla BlackBerry. Dzięki rozwiązaniom middleware możliwe jest stosunkowo szybkie wdrożenie w firmie aplikacji mobilnych, oferujących dostęp do danych z korporacyjnego intranetu i wybranych systemów działających w firmowym środowisku IT. Poszczególne komponenty oferowanej przez RIM platformy dla programistów zapewnić mogą np. oszczędną transmisję danych do urządzeń mobilnych czy zdalną instalację aplikacji i zarządzanie ich wersjami.