Firma LPP wybrało Google jako strategicznego partnera cyfrowego
- Janusz Chustecki,
- 13.05.2020, godz. 15:35
LPP (polski producent odzieży) wybrał Google jako strategicznego partnera cyfrowego, co pozwoli mu wykorzystywać potencjał chmury do rozwoju działalności online oraz wspierać cyfrową transformację w obszarze marketingu.
Grupa LPP w ciągu ostatnich kilku lat przygotowywała się do cyfrowej transformacji poprzez znaczące inwestycje w rozbudowę zespołu online i rozwój kompetencji w wymiarze analitycznym (wykorzystanie narzędzia Google Analytics 360), chmurowym (testowanie Rekomendacji AI) czy efektywnościowym (performance), odpowiedzialnym za sprzedaż online.
LPP zdecydowało się na wykorzystywanie rozwiązań Google Cloud m. in. w następujących obszarach, jak analityka i infrastruktura e-commerce. Nawiązana współpraca koncentruje się przede wszystkim na wprowadzeniu zaawansowanych rozwiązań, takich jak platforma analityczna czy repozytorium danych, ale także wdrożeniu innowacji w infrastrukturze technicznej e-commerce oraz implementacji rekomendacji produktów w oparciu o sztuczną inteligencję.
Zobacz również:
- Elon Musk złożył niespodziewaną wizytę w Chinach
- Takim aplikacjom dodawanym do Google Play będzie towarzyszyć dodatkowe oznaczenie
W ramach nawiązanej współpracy, oprócz wdrożenia technologii Google Cloud, Grupa będzie wykorzystywała wiedzę i ekspertyzę Google w zagadnieniach sztucznej inteligencji, performance marketingu, big data i machine learningu. Ponadto, zespół ekspertów Google wspiera LPP w ekspansji grupy na rynkach zagranicznych.
Zgodnie z planami przyjętymi przez LPP, spółka zamierza przejść na pełną obsługę infrastruktury technicznej e-commerce wraz z Google Cloud do końca 2020 roku.